EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Нов вид салата на пазара

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Нов вид салата на пазара

mail08:10 | 24.06.2022прегледи 1450 коментарикоментари 0


С наближаването на есента, зеленчукопроизводителите търсят ефективни решения за сеитбооборот. Зелените салати са сред предпочитаните от тях зеленчуци за тази част от годината. Освен че са припознати от българските потребители като целогодишно свежа, вкусна и полезна съставка за различни салати, те се отличават с бърз вегетационен растеж и висока устойчивост на студ. Не на последно място значение имат и уникалните диетични свойства, съчетани с прекрасен свеж вкус.

Всичко това превръща зелената салата в позната зеленчукова култура в повечето региони у нас. Производството на салати и марули в България беше най-силно засегнато от пандемията на COVID 19. Ресторантите и хотелите бяха затворени или работеха с ограничен капацитет, а те са основният пазар за земеделските стопани.

Освен това, борсите за търговия на зеленчуци на едро също имаха трудности, защото бяха затваряни или с ограничена работа. Тъй като основна част от производството на салати се търгува на зеленчуковите борси, това също се отрази негативно на земеделците. Поради тази причина, през последните две години се наблюдаваше намаляване на производството на салати.

Цените на продукцията също бяха нестабилни и не следваха общата тенденция в поскъпването на зеленчуците. По данни на НСИ средната годишна цена на селскостопанската продукция за салати и марули през 2020 г. се е повишила с 13% спрямо 2019 г. (0,47 лв./бр. до 0,53 лв./бр.), но през 2021 г. се наблюдава спад от -4%,  като за миналата година тази цена е 0,41 лв./кг. През първото тримесечие на 2022 г. обаче се наблюдава ръст от 4% на цените спрямо 2021 г., което показва и раздвижването на пазара.

Макар, че производството на салати се възстановява и се връща към нормалните нива на производство, има няколко тенденции, които ще оформят пазара на салати в близко бъдеще.

Потребителите вече търсят нови и интересни вкусове, като освен традиционните салати тип "Батавия", все повече купуват и други по-нетрадиционни за България сортове. Увеличава се значението и дела в търговията на готовите салатени миксове, най-вече в супермаркетите. Поради удобството в употребата им, ще се увеличи търсенето на различни видове салати, които да запълват тези миксове.

Супермаркетите продължават да увеличават дяловете в местната търговия на пресни плодове и зеленчуци. Поради тази причина, те също ще купуват повече нетрадиционни сортове салати, за да отговорят на увеличаващото се търсене. Затова все повече производители ще се ориентират към разнообразие в производството на салати, като освен традиционните от типа "Батавия", ще отглеждат и други видове.

Салатите айсберг вече са добре познати на българския пазар и част от местните земеделци залагат на тях. Но бързо навлизат и сортове като мултилийф, бейбилийф, копф и други. Салатите, които се предлагат на пазара, включително и като миксове, изглеждат изключително атрактивно, когато са комбинация от различни форми и цветове.

Затова световният лидер в производството на семена Синджента пуска на пазара новата „мултилийф“ салата с името Продиджио.

Продиджио е с прекрасна комбинация от цветове, преминаващи от светло зелено към лъскаво червено. Салатата е красива на външен вид и прилича на многолистен корал. Има добър обем и 3D форма на листата, които са лъскави в интензивен тъмночервен цвят. Те са малко по-твърди, по-дебели и по-издръжливи, което потенциално води до по-дълъг срок на годност. Освен атрактивния цвят, основно предимство на сорта, е лесното му приложение при производството на салатени миксове. С едно отрязване на кочана, листата са готови за сортиране и пакетиране.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg