АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Нов ИФ подкрепя гурме продукти
Нов “отворен” инвестиционен фонд ще подкрепя родни бизнеси, които имат потенциал да излязат на глобалния пазар. Neo Gravity стартира дейност с първоначален капитал от 5 млн. евро. Първите две български компании в портфолиото му са производители на гурме продукти от световно ниво - Cheese the Queen и Sofia Electric Brewing Co.*
Начело на новия инвестиционен фонд застава Павел Езекиев, съосновател и управляващ съдружник в NEVEQ 1 и NEVEQ 2, които сложиха началото на сериозните инвестиции в компании в ИТ сектора в България и превръщането им в глобални играчи. Заедно с актуалния му проект Neo Ventures, до момента трите фонда са набрали общо капитал от над 50 млн. евро и печелят доверието на инвеститори от три континента. Подкрепени са общо 25 компании, сред които BULPROS, EnduroSat, GemmaCert, Spark, TestCard и Vayant, а осъществените успешно екзити са 13.
“С Neo Gravity разширяваме концепцията, която за първи път стъпи в България с Neo Ventures – двата фонда действат на принципа на инвестиционна платформа с отворена капиталова структура. Така инвеститорите имат възможността да влизат и излизат свободно на всеки етап. Освен това Neo Ventures и Neo Gravity са “вечни” фондове, тоест няма краен срок за събиране на капитала. След изразходване на средствата отново набират капитал за нови проекти или за повторно финансиране на компании от портфолиото. Това дава възможност за по-дълъг жизнен цикъл за развитие. Така ние може би сме единствените в региона в състояние да инвестираме от 25 хил. евро до 4 млн. евро в една компания.”, обяснява Павел Езекиев, съосновател и управляващ съдружник в Neo Gravity и Neo Ventures. “Продължаваме да работим и на принципа “предприемачи за предприемачи”, което един от ключовите фактори за успеха ни.”, допълва той.
Neo Gravity е в процес на активно набиране на капитал, както и проучване и селекция на потенциални компании за портфолиото си. Оценката се прави на базата на специално разработена методология, която отчита комплекс от фактори и възможността за превръщането на родни брандове в глобални. Фондът стартира с подкрепа на български компании, но при наличие на добри възможности няма да се ограничи географски само у нас. Също като Neo Ventures, Neo Gravity обаче ще има ясен тематичен фокус на бизнесите, които подкрепя.
“Този път се концентрираме върху теми, които зададе новата COVID-19 реалност – грижата за себе си и качествения живот, както и устойчивата мобилност и интелигентните решения за веригата на доставки. Съвсем скоро ще можем да обявим и третата инвестиция на Neo Gravity, която ще е емблематична за портфолиото ни и ще покаже българска компания с по-малко от година история, но изключителни бизнес резултати на външни пазари.”, анонсира Езекиев. “Вярвам, че ще успеем да създадем истории за български брандове на световния пазар, които да се превърнат в добрия пример. Убеден съм, че тази концепция ще привлече както инвеститори отвън, така и успешни родни предприемачи и индустриалци, които са постигнали много в своята сфера и разполагат с ресурс да подкрепят други български компании и да растат заедно с тях.”, допълва той.
*За първите два проекта в портфолиото на Neo Gravity:
Cheese the Queen
Зад бранда Cheese the Queen и иновативната гурме концепция за производство на пробиотично ядково сирене с различни вкусове стои българският предприемач Вера Тинкова. Идеята й “зрее” няколко години преди през 2017 година да се превърне в малка фабрика в София. Днес капацитетът й вече е 50 хил. бр. сирене месечно, а пазарът й излиза извън границите на България.
Cheese the Queen са създадени по собствена иновативна технология, който стъпва на българската традиция за ферментация, но със 100% съдържание на 100% био ядки кашу, богато заредени с пробиотик и с високо съдържание на протеини.
Като първа стъпка Cheese the Queen получават 100 хил. лева инвестиция от Neo Gravity. Те ще бъдат инвестирани в увеличаване капацитета на производство и екипа, както и за активно разширяване на международния пазар на продуктите.
Sofia Electric Brewing Co
Sofia Electric Brewing е микропивоварна в сърцето на София. Стартира производство през юни 2020 година, но подготовката започва още през 2018 година от българския предприемач Симеон Първанов. Към него се присъединява и професионалният пивовар Реми Чалонер.
Година по-късно Sofia Electric Brewing Co има портфолио от 22 продукта с ясно различими вкусови характеристики и дори смели гурме решения, като бира с козунак и лактобацили.
Богатата палитра от вкусове, както и имената на бирите, в които задължително има закачка бързо успяват да спечелят любителите на крафт бирата у нас и на външни пазари, сред които Холандия, Израел, Сингапур, Англия, Франция и Дания. Така месечно от микропивоварната вече излизат общо 7000 литра първокласна гурме бира.
Sofia Electric Brewing Co също получават като първа стъпка 100 хил. лева инвестиция от Neo Gravity. Те ще бъдат инвестирани в разрастване на производствената мощност, увеличаване на екипа и маркетингови активности.
Tweet |
|