АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Нов ски конкурент на България – Турция
12:15 | 11.03.2012 1819 коментари 0
Ива Стойкова
В турския зимен курорт Ерзурум се проведе 59-та среща на Международния ски клуб на журналистите* и световното първенство по ски за журналисти. Отличното представяне на българския отбор и тази година бе повод в предаването на EconomyNews.bg „Време за пари” по OFFRoad Radio да гостува Любомир Бояджиев, сребърен медалист в ски-бягането.
По време на престоя на българите температурата била около -15 градуса на 2400 м надморска височина и -10 градуса долу в града. Нашите представи за „долу” и „горе” се разминават с реалността в Ерзурум, посочи Бояджиев. Според него пистите са отлично подготвени, но проблем били силните снеговалеж и вятър. Въпреки това, планината Паландокен е изключително красива, казва Бояджиев. Това е мястото, известно с най-дългите писти за ски и сноуборд в Турция- над 100 км. Курортът е предпочитан за тренировки на представители на Япония, Италия, дори Скандинавските страни.
Ниските цени
Основната причина за това са по-ниските цени. Иначе ски спортът в Турция е скъп и не е масов – той е спорт за богати. Карта за ски може да се вземе за около 30-40 евро. Условията са прекрасни, стига да се уцели добро време. Съвсем скоро турците ще предлагат зимен туризъм, прогнозира Любомир Бояджиев. Турция преживява подем, особено на фона на световната криза. Те поддържат стабилен икономически растеж, произвеждат абсолютно всичко от храна до тежкотоварна техника. Имат амбицията да се превърнат не само в регионален лидер- какъвто според мен вече са, а и в световен, продължава той. Турция се появява и на политическата сцена като готов посредник в опита да се преодолее дадена криза, или като евентуален посредник, който да въздейства положително върху определена ситуация. Турция е един от най-добрите търговски партньори на ЕС, от друга страна има силни връзки с Близкия изток, страните от Персийския залив. Така че, аз съм убеден, че само до няколко години страната ще бъде една от най-големите световни сили, заяви Любомир Бояджиев.
Българските журналисти и българското вино
Традиционна част от срещите на журналисти от цял свят, които карат ски, е т.нар. Вечер на нациите. Всяка страна донася нещо типично от кулинарията- напитки и храни. От години България традиционно се представя на високо ниво с вино и мезета.
Според Любомир Бояджиев в Турция българите трудно можели да „блеснат” със сирене, поради простата причина, че там има много добри сирена. Виното обаче очаровало не само турците, но и традиционни производители като Франция, Италия, Испания, включително и САЩ. Не е тайна за хората, които обичат вино, че през последните вече десетина години българските производители на вино разбраха, че няма смисъл да се борим за първите места по произведени или изнесени количества вино, а да заложим на качеството, е експертното мнение на Любомир Бояджиев, който освен че чудесно кара ски, е и „винен” журналист. Тази година българите избрали вина на Domaine Boyar - производител с традиции и един от първите частни след промените у нас. Обликът на винопроизводителя е нов, стъпил обаче на 20-годишната му история. Затова единодушно тази марка била избрана за лице на новото българско вино и на България по време на представянето в Турция.
На Вечерта на нациите българският отбор предложил вина от серията „Platinum”- мерло и каберне совиньон, също интересно вино, отразяващо 20-годишната история на винопроизводителя, наречено next TWENTY years и бележещо идеята за развитие през следващите 20 години. Виното е от сорта каладок- почти непознат у нас френски сорт, който се отглежда в Тракийската низина. Другото вино, което българите показали в Ерзурум, е селектирано и носи името на един от най-титулуваните скиори Марк Жирардели. Неговото вино е купаж от сира и български сорт рубин. Очаквано, първо етикетът привличал вниманието, но след това и самото вино. По дрехите посрещат, по вкуса изпращат, така Любомир Бояджиев обобщи реакцията след дегустацията на това вино от журналисти от над 40 страни по света в турския курорт Ерзурум. Още от разговора можете да чуете тук. *Организация обединява стотици журналисти от близо 50 страни от цял свят. Създадена е в средата на 50-те години с цел обединяване на журналисти от двете страни на Желязната завеса. Снимка: Надежда Чипева
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg