АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Нова РО-РО линия Бургас - Поти
Черноморската РО/РО връзка между пристанищата Бургас (България) и Поти (Грузия) официално се открива на 13 август. Целта на оператора Port Bulgaria West е да се създаде сигурна морска линия, която да свърже Кавказкия и Задкавказки регион с Европейския Съюз и Руската Федерация
По маршрута ще се движи ROPAX кораб, който ще превозва туристи и товари, предлагайки алтернатива на сухопътния транспорт между бързоразвиващите се пазари на Грузия и Руската Федерация.
Лайнерът разполага с 11 палуби, от които четири са предназначени за товарни автомобили. Товарната площ е с размери от 1900 линейни метра.
По линията ще се очаква да се транспортират разнообразни товари от Турция за Русия.
За пасажерите са осигурени 123 кабини, като 2 от тях са пригодени за хора с увреждания.
Икономическите анализи показват, че РоРо линията ще представлява интерес и за руските туристически компании за превоз на пътници към България и Гърция.
Ро-ро линията ще има курс един път седмично, всеки петък, като започва първоначално с превози Бургас - Поти. След месец се очаква да се добави и спиране в Новоросийск, където в момента текат преговорите за намиране на местен агент. В Поти местен партньор вече има, като той е собственикът на терминала, на който ще акостира кораба. В бъдеще плановете са в линията да се включи и Иличовск, като мощността на кораба позволява разстоянието Бургас - Поти - Новоросийск - Иличовск - Бургас да се минава за седмица. Според сайта на компанията PB Management цената за най-големите тежкотоварни камиони е 1590 евро в посока София - Поти. За лек автомобил таксата е 290 евро, а за пътник - 100 евро с включена храна на борда.
От компанията, собственик на плавателния съд, имат готовност при повишаване на обема от товари и при увеличаване на клиентите да въведат втори кораб по линията „Бургас-Поти-Новоросийск”
Port Bulgaria West е акционерно дружество, което управлява пристанище за обществен транспорт, разположено в североизточната част на Бургаския залив.
Port Bulgaria West е интегриран напълно с националната транспортна система. Годишно пристанището обработва над 200 000 тона цитрусови плодове, цветни метали и стомана, течни товари, изключващи нефтени, гипсови изделия и др.
Tweet |
|