АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Новата китайска заплаха
Често определят Китай като „световна работилница”, където може да бъде произведено на практика всичко, дори за най- претенциозните пазари като САЩ и Германия, например. Определението „работилница” не трябва да заблуждава никого, тъй като на китайския пазар вече има не малък брой компании с милиарди приходи, които преди години не са били особено популярни, отбелязва в своя публикация Рбк дейли.
Компанията Haier - производител на битова техника, може да се нарече класически пример за това как една малка фирма се превръща в играч от световен мащаб. Haier е първата китайска компания, която през 1999 г. откри собствено производство в САЩ. Днес около 29 завода на Haier са разположени зад граница, като повечето от тях са в други азиатски страни.
Haier започва с производството на перални и хладилници, като впоследствие разширява листа с произвеждани продукти, където вече влизат мобилни телефони и телевизори с плоски екрани.
„Да задържиш съществуващия бизнес и да завоюваш нови територии,” това е стратегията на един от утвърдените производители на персонални компютри Lenovo. Сентенцията е показателна за намеренията на компанията, чиято щабквартира се намира в Пекин, да постига успехи зад граница.
Tweet |
|