АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Новата рейтинговата система на ВУЗ
Рейтинговата система на висшите училища в България е актуализирана и е достъпна на адрес rsvu.mon.bg. Тя улеснява избора на кандидат-студентите, позволявайки им да получат информация за перспективите при избор на висше училище, специалност и сфера на професионална реализация. Системата позволява да бъдат правени различни по вид класации в 52 професионални направления и сравнения на съществуващите 51 висши училища в системата на българското висше образование. Третото издание беше представено само преди дни. То съдържа разнообразни индикатори, подредени в шест групи - „Учебен процес“, „Научни изследвания“, „Учебна среда“, „Социално-битови и административни услуги“, „Престиж“ и „Реализация и връзка с пазара на труда“. В системата е използвана информация от различни централизирани регистри, от базите на висшите училища, от анкети със студенти, преподаватели и работодатели. В рамките на изпълнение на проекта е предвидено да бъдат представени още две годишни класации. Сайтът на системата е двуезичен – на български и английски език, което улеснява достъпа на чуждестранните кандидат-студенти. Рейтинговата система на висшите училища в България ще допринесе за повишаване на привлекателността на българските образователни институции сред чуждестранните студенти от Централна и Източна Европа, както и от други региони, надяват се от МО. В перспектива това може да превърне страната ни от „износител на мозъци“ в предпочитана дестинация за млади, интелигентни хора, които да добавят стойност към обществото и икономиката ни.
Рейтинговата система засилва конкурентноспособността на висшите училища чрез своята прозрачност, всеобхавтност и обективност на представените 77 показатели за оценка, коментират и експертите, работили по нейната актуализация. Тя е стимул за задълбочени анализи и модернизиране на механизмите за управление във висшите училища. По този начин институциите за висше образование изграждат своя имидж в публичното пространство и стават видими и ясно разграничими от кандидат-студентите. Системата създава предпоставки за допълнително финансиране на висшите училища, обвързано с качеството на учебния процес, научните постижения и реализацията на завършилите, допълват специалистите.
Tweet |
|