АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Нови ленти за превозни средства на ГП Капитан Андреево



Мерките, които служебното правителство предприе за облекчаване на трафика по границите, водят до спестяване на 2 млрд. лв. годишно на български, турски и европейски фирми. Това стана ясно при откриване на новите ленти за превозни средства на товари при специален температурен режим между България и Турция.
През 2022 г. през граничен пункт Капитан Андреево са преминали около 1 млн. тежкотоварни камиони. Това прави общата ни граница с Турция една от най-натоварените в света.
Бе подписан и Меморандум за разбирателство между България и Турция за нова железопътна връзка по направление Ямбол - Елхово - Одрин.
Документът предвижда изграждането на нов граничен железопътен преход с цел облекчаване на товарния трафик и улеснено преминаване между двете държави. Прединвестиционните проучвания са започнати през март тази година. Вече са водени и разговори с ЕК за финансова подкрепа. Общият граничен пункт ще бъде в района на Лесово.
“След предприетите мерки от страна на служебното правителство за овладяване на цените на горивата и постигната разлика с повече от един лев надолу, в българската икономика се спестиха средства в размер на 3.5 млрд. лв.”, коментира бившият служебен вицепремиерът Алексиев. Потреблението на нашата страна на горива на годишна база е 3,5 млн. тона, в момента горивата в България са най- евтините в цяла Европа, което ни прави изключително конкурентоспособни, допълни той.
Проектите, които стартирахме по транспортна, дигитална и енергийна свързаност трябва да бъдат продължени, за да може България да се позиционира като силен и основен фактор в региона, посочи той.
Tweet |
|