АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Нови лични карти с чип от 2018
От началото на 2018 година ще започне издаването на лични карти с електронен идентификатор, съобщи заместник вътрешният министър Красимир Ципов, като подчерта стремежа да се запази единичната цена на съответния документ – лична карта, свидетелство за управление на МПС и паспорт. По места гражданите ще могат да подават заявления и да получават готовите си документи. Те ще бъдат транспортирани до съответната ОДМВР или РУ със специализиран транспорт. Така гражданите ще получават цялостна услуга. Очакванията са централизирана система за персонализиране да започне да функционира в края на 2017 или началото на 2018 година. Няма да се въвежда изискване хората да подменят все още валидни документи.
Прогнозна стойност на обявената обществена поръчка за изграждане, поддръжка и експлоатация на централизирана система за персонализиране на български лични документи е 480 млн. лева без ДДС. Предвижда договорът да бъде сключен за 11 г. и 2 месеца, за да има възможност оборудването да бъде използвано изцяло в рамките на 10 години, каквато е и валидността на личните документи. Ще има преходен период, той ще включва доставка на специално оборудване. Прогнозната стойност за доставката му, включително и изграждането на специална сграда /в момента персонализацията се извършва на 30 места на територията на цялата страна/ е не повече от 20-22 %. Сумата е осигурена от средствата, които постъпват в държавния бюджет от таксите. Средствата за централната система за електронна идентификация, която се явява част от обществената поръчка и е включена в общата прогнозна стойност, ще бъдат осигурени по ОП „Добро управление“ и Европейски фонд „Вътрешна сигурност“.
Очаква се през втората половина на 2016 г. хората вече да могат да подават електронно заявление за издаване на лични карти, шофьорски книжки и международни паспорти. Той обясни, че заявления ще могат да се подават на страницата на МВР. Зам.-министърът заяви, че в момента личните документи се изготвят на 30 места в страната, а след въвеждането на централизираната система това ще става само на 1 място, като гражданите ще могат да подават заявления, както електронно, така и в областните дирекции на МВР.
Tweet |
|