АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Нови маршрути на метрото? + видео
Очакваме 8 метростанции, 8 км от третата линия на метрото, да бъдат готови до края на годината. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова в тв интервю. „Тунелопробивната машина приключва своята работа, излиза на метростанцията на „Малък градски театър зад канала“. Това означава, че сме почти на финала. 88 % от първия етап на метрото са готови. Машината прокопа 7 км двупосочен тунел от ж.к „Красно село до „Малък градски театър зад канала“, обясни тя. „Очакваме 8 метростанции, 8 км от третата линия на метрото, да бъдат готови до края на годината. Вторият етап с 4 км от ж.к „Овча купел“ до „Околовръстния път“ на Горна Баня очакваме да са готови до средата на следващата година“, обяви Фандъкова.
Тя отбеляза, че проектът на третия лъч на метрото е много сложен и труден, но това е и най-важният проект за града. „Строим изключително бързо, за 10 години сме построили 30 км, от общо 40, а сега предстои да пуснем 12, които се строят отделно. За мен е много важно метрото да не спира да се строи“, посочи кметът на София.
Столичната община планира нови отсечки на метрото да достигнат до бул. „Цариградско шосе” и Симеоновския лифт. Това ще стане факт, ако в четвъртък Столичния общински съвет одобри въвеждането на промени в Общия устройствен план на София.
Една от тях предвижда да бъде построено разклонение на третия метролъч, което да тръгва от Военна академия „Г. С. Раковски” и да минава през улица „Гео Милев”, бул. „А. Йорданов, зала „Арена Армеец София” и бул. „Цариградско шосе” чак до пътния възел на „Цариградско” с ул. „Проф. П. Мутафчиев”.
Другото разклонение ще е на линия 1 и ще бъде от станция „Бизнес Парк” до бул. „Климент Охридски”. Новото трасе от две спирки ще осигури връзка с лифт „Симеоново”.
Вече са доставени 16 от новите метровлакове, каза Фандъкова. Те са произведени от "Сименс". Влаковете са с ниво на автоматично управление GoA3. Очакваното завършване на основната част от Етап 1 на Линия 3 е октомври 2019 година.
Тунелопробивната машина, която приключи работата си по този етап е произведена през 2016 г. специално заради трасето на тази линия от софийското метро от германската фирма "Херенкнехт". Тя е специализирана за работа в слаби силно оводнени почви. Машината тежи 1400 тона и носи името "Витоша". Започнала е работа на 27 февруари 2017 г. от стартовата шахта в депо "Земляне" на ул."Житница". Тя е изградила двупътен тунел с външен диаметър 9,4 м в участъка от ул."Житница" през кв."Красно село", бул."България", НДК, "Орлов мост" до Малък градски театър "Зад канала" . Машината е изкопала 420 000 кубика пръст, монтирала е 4000 пръстена, преминала е под нивото на две реки - Боянска и Перловска.
Tweet |
|