EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Нови молове няма да има засега

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Нови молове няма да има засега

mail19:15 | 06.02.2017прегледи 1746 коментарикоментари 0


Две по-значими събития белязаха пазара на търговски площи през 2016 – ребрандирането на City Center Sofia като Park Center и откриването на Markovo Tepe Mall в Пловдив. Показва анализът на Forton, стратегически партньор на Cushman & Wakefield за България.

Като цяло обаче предлагането нарасна незначително. Общият обем търговски площи в молове в страната достигна 738 500 кв. м или средно 103 кв. м търговска площ на 1000 души. Нови откривания на големи търговски центрове в близките години не се очакват.

„Пазарът на търговски площи е добре балансиран и това задържа наемните нива относително стабилни през годината. Предвид ограниченото предлагане на първокласни площи на фона на нарастващите обороти на търговците и експанзията им обаче, виждам потенциал за плавен ръст на наемите в София и на доминиращите проекти в страната“, коментира Росен Генев, мениджър „Търговски площи“.

В резултат от активното търсене наемите на първокласни търговски площи в столичните молове отбелязаха леко покачване в края на 2016 г., достигайки €30/кв. м, с близо 7% повече спрямо предходното тримесечие.

Средната заетост на столичните молове също се възстановява след лекия спад по-рано през 2016 г. в резултат от излизането на ключови наематели като Carrefour и Piccadilly. Към края на годината делът на свободните площи се върна на 7-8% при над 10% месеци по-рано. Това стана в резултат на няколко по-значими откривания като това на Lidl в Sofia Ring Mall и на Piccadilly в Paradise Center. Очаква се през пролетта Billa да замени Piccadilly в Serdika Center.

В София активни на наемния пазар остават търговци от различни ценови класове, докато в страната растат основно по-бюджетните брандове. Активни са и хранителните вериги, както и търговците в областта на продуктите за здраве и красота – дрогерии, аптеки, оптики, магазини за биохрани и др.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg