EUR 1.9558
USD 1.8287
CHF 2.0878
GBP 2.3501
CNY 2.5473
you tube
mobile version

Нови правила за видео съдържанието онлайн

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Нови правила за видео съдържанието онлайн

mail09:30 | 28.09.2018прегледи 709 коментарикоментари 0


Промените, които депутатите ще гласуват на 2 октомври, въвеждат изисквания не само за традиционни канали като радиото и телевизията, но и за онлайн услуги за гледане на видео съдържание (като Netflix) и за споделяне на видеоклипове (YouTube или Facebook).

Измененията ограничават показването на опасно съдържание, регламентират броя на рекламите и насърчават разпространението на европейски филми.

Защита на децата 

Гледането на видеоклипове онлайн е любимо занимание на много деца от сравнително ранна възраст. Законодателството ограничава рекламите за деца на нездравословни храни и напитки и забранява рекламирането и продуктовото позициониране на тютюневи продукти, електронни цигари и алкохол в програми, предназначени за деца, както по телевизията, така и на сайтове за споделяне на видеоклипове.

Правилата забраняват всякакво съдържание, което подбужда към насилие, омраза и тероризъм. Неоправданото показване на насилие и порнографските материали също ще бъдат подложени на строги регулации. Сайтовете за споделяне ще трябва да реагират бързо, когато бъде подаден сигнал от потребителите за даден видеоматериал. 

Съавторката на доклада на ЕП Сабине Ферхайен (ЕНП, Германия) подчертава, че родителите ще имат възможност да ползват софтуер за филтриране на трафика и за проверка на възрастта на потребителя.

Ограничения на рекламирането и европейско съдържание

Новите правила определят лимити за рекламирането − максималният дял на рекламите в периода между 6 часа сутринта и 18 часа ще трябва да бъде 20%. В същото време се дава възможност за гъвкавост на операторите, които могат да адаптират времето за реклами.

За да се насърчи културното разнообразие и създаването на европейски филми, се налага изискване 30% от съдържанието на телевизионните канали и услугите за гледане на видео при поискване да бъде с европейски произход.

„Това, което виждаме днес в интернет − видеоклиповете и филмите, които са онлайн, не е било регламентирано досега. Затова е нужно да осъвременим директивата“, заявява съавторката на доклада Петра Камереверт (С&Д, Германия).


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg