EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Нови правила за градски транспорт

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Нови правила за градски транспорт

mail10:45 | 04.03.2013прегледи 610 коментарикоментари 0


В сила влезе нов регламент на ЕС, с който се предоставят нови права на пътниците в градския и междуградския автобусен транспорт в целия ЕС. В регламента се определят основните права на пътниците и се налагат определен брой задължения за автобусните превозвачи и управителите на автогари във връзка с отговорността им към пътниците. Броят на пътниците, използващи градски и междуградски автобуси в ЕС, е около 70 милиона годишно.
Съгласно новия регламент правата на пътниците, използващи градски и междуградски автобуси, са подобни на тези при самолетния, железопътния и корабния транспорт. Новите права включват:

Недискриминация въз основа на националност по отношение на тарифи и други договорни условия;
Недискриминационно третиране за лицата с увреждания и лицата с намалена подвижност. По-конкретно това предвижда безплатна помощ на пригодените за целта автогари и в градските или междуградските автобуси, както и финансова компенсация за загуби или повреди, нанесени на оборудването им за придвижване;
Подходяща и леснодостъпна информация, която се предоставя на всички пътници преди и по време на пътуването, както и наличие на обща информация за техните права на автогарите и в интернет;
Възстановяване на пълната стойност на билета или превоз по друг маршрут в случай на дублиране на резервации, отмяна на пътуването или закъснение с повече от 2 часа след обявения час на заминаване (прилага се само за пътувания на разстояние над 250 km);
Възстановяване на пълната стойност на билета плюс обезщетение в размер на 50 % от цената му в случай на дублиране на резервации, отмяна на пътуването или закъснение с повече от 2 часа след обявения час на заминаване, в случай че автобусният превозвач не е в състояние да осигури на пътника правото да избере между възстановяване на стойността на билета и превоз по друг маршрут (прилага се само за пътувания на разстояние над 250 km);
Адекватна помощ (закуски, храна, напитки, а при необходимост — и настаняване) в случай на отмяна на пътуването или закъснение с повече от 90 минути при пътувания с продължителност над 3 часа (прилага се само за пътувания на разстояние над 250 km);
Обезщетение в случай на смърт, телесна повреда, загуба или повреда на багаж вследствие на пътнотранспортни произшествия;
Установен от автобусните превозвачи механизъм за разглеждане на жалби, достъпен за всички пътници;
Създаване на независими органи във всяка държава от ЕС, притежаваща правомощия да прилага регламента и при необходимост да налага наказания.
Контекст
Предложението на Европейската комисия относно правата на пътниците в автобусния транспорт бе направено преди пет години, като дотогава не съществуваше нито международно споразумение, приложимо в повечето държави членки, нито законодателство на ЕС, което да установява общи права за пътниците за този вид транспорт.
С приемането на Регламента относно правата на пътниците в автобусния транспорт през 2011 г. бе успешно завършена правната рамка за потребителите на всички видове транспорт на европейско равнище. Днес ЕС е първото в света интегрирано пространство за права на пътниците: те са защитени, когато пътуват в ЕС, независимо дали са избрали като средство за придвижване въздушен, железопътен, корабен или автобусен транспорт.
Следващи стъпки
През есента на 2013 г. Европейската комисия ще проведе първата среща с националните компетентни органи, за да координира ефективното прилагане на законодателството в областта на правата на пътниците в автобусния транспорт./Пресцентър ЕК
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1699