АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Новини от:GM, Леново, Теленор
Американският автомобилостроител Дженерал мотърс (General Motors) очаква чиста печалба от 2,53 милиарда долара за третото тримесечие след загубата от 2,98 милиарда миналата година, но обяви, че иска да намали персонала си чрез доброволни напускания, без да изключва и съкращения, предадоха Франс прес и Ройтерс. Най-големият американски автомобилостроител посочи, че печалбата на акция е била 1,87 долара при очаквани от анализаторите 1,25 долара.Оборотът му е нараснал с 6,4 на сто до 35,79 милиарда долара (спрямо очакваните 34,85 милиарда).Тези резултати предизвикаха скок на стойността на акциите на Дженерал мотърс с 6,65 на сто до 35,77 долара.
Компанията успя да успокои инвеститорите, обезпокоени от бъдещата рентабилност на автомобилостроителите поради ограниченията на американския пазар и търговската война между САЩ и Китай - двата най-големи световни автомобилни пазара. Пропуснатите печалби и загубите на Дженерал мотърс заради търговската война между САЩ и Китай са достигнали 400 милиона долара през третото тримесечие и се очакват да надхвърлят 1 милиард за цялата година. Дженерал мотърс изтъква, че е успял да увеличи маржовете, след като средната цена на колите, особено при големите модели (пикап, градски 4х4 и кросоувъри), е нараснала с 800 долара за една година до 36 000 долара. Средно това е с 4000 долара повече от цените на конкурентите му. В САЩ продажбите му са намалели с 11 процента до 694 638, а в Китай - с 14,9 процента до 835 934, но там силно е нараснало търсенето на Кадилак (Cadillac), символ на американския лукс. Особено голямо е било и търсенето на Шевролет Силверадо (Chevrolet Silverado) и СУВ Денали (SUV Denali).Американската автомобилна компания обяви днес и план за икономии, които ще засегнат неговите 50 000 служители в района САЩ, Канада и Мексико, уточнява АФП.Около 18 000 от тях или 36 процента от персонала трябва да напуснат доброволно. Компанията не обяснява каква е целта му, но не изключва и съкращаване на служители.
-------------------------
Lenovo Group обяви финансовите си резултати за второто фискално тримесечие, което приключи на 30 септември 2018 година. За трето поредно тримесечие Lenovo отчита силен двуцифрен растеж на приходите на годишна база. Те достигат $13,4 млрд., което е растеж с 14% на годишна база (18%, ако не се отчита влиянието на валутните колебания). Това е най-високият приход за тримесечие от близо четири години. Компанията отчита и второ поредно тримесечие на силна печалба преди облагане с данъци на стойност $213 млн. или шест пъти повече в сравнение със същия период на миналата година (+$178 млн.) на фона на увеличението на печалбата във всички бизнес дейности.
През второто финансово тримесечие делът от печалбата, която Lenovo разпределя на акционерите, нараства до $168 млн. или с $91 млн. над стойността ѝ през предходното тримесечие и с $29 млн. над тази преди година. Базовата печалба на акция през периода е в размер на 1,41 US цента или 11,06 HK цента. Бордът на директорите на Lenovo разпредели междинен дивидент от 6,0 HK цента на акция.
-------------------------------
През третото тримесечие на годината Теленор България запази тенденцията за ръст на приходите и печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA), която се наблюдава от началото на 2018 г. Общите приходи за третото тримесечие достигнаха 187 милиона лева, най-вече заради ръста в средния приход на потребител (ARPU), който достигна 15,30 лв. за тримесечието. В допълнение, приходите от продажби на устройства също допринесоха за увеличението на общите приходи поради фокуса на потребителите върху смарт-устройства от висок клас. Ръстът в общите приходи, както и продължаващите усилия на компанията за подобряване на ефективността, доведоха до увеличение на EBITDA за тримесечието до 76 милиона лева.
Общият брой на клиентите на Теленор бе позитивно повлиян през летния сезон, като към края на тримесечието достигна 3,163 милиона, от които 23% са потребителите на предплатените услуги на оператора. През третото тримесечие на 2018 г., Теленор съсредоточи своите усилия в предлагането на услуги с високо качество и изгодни възможности на своите клиенти, като например VoLTE. За по- малко от шест месеца от старта на предлагането на технологията, която позволява по-високо качество на гласовите обаждания и непрекъсната високоскоростна интернет връзка по време на разговор, делът на VoLTE надхвърли 5% от общия гласов трафик
Tweet |
|