АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Новите влакчета на метрото тръгват
Какви са новите влакове в Софийското метро, които ще започнат да се движат преди Нова година? Паркът от 52 машини се увеличава с нови 10 мотриси, които са енергоспестяващи, климатизирани, изработени от неръждаема стомана. Всеки влак е със 140 седящи места и 930 правостоящи, коментира изпълнителният директор на Метрополитен АД Стоян Братоев.
Двигателите на мотрисите са от най-ново поколение, те работят като генератори на ток при движение по инерция и в спирачен режим, което реализира икономия от около 25% от използваната електроенергия в сравнение с влаковете с обикновено задвижване.
Влаковете са от шест вагонни части, между които има проходи.
Пет от новите влакове са готови за движение и бяха инспектирани от кмета на София Йорданка Фандъкова.
Останалите пет ще бъдат пуснати за пътници в метрото на 8 януари. Засега новите влакчета ще обслужват първия лъч на метрото - от "Младост" до "Обеля". Интервалът на влаковете по първата линия на метрото ще се намали от 3 минути и 15 секунди на две минути и половина.
Сега минималният интервал на движение на влаковете по двете линии на метрото в пиковите часове е около три минути, отбеляза Братоев.
С откриването през 2015 г. на новите линии при летище „София” и Бизнес парка в „Младост” 4 интервалът между влаковете, които ще се движат от Бизнес парка до „Сливница”, ще се скъси до 2,5 минути.
Цената на влаковете е 40,95 мил. евро, като средствата са осигурени по ОП „Околна среда”.
Влаковете са произведени в Русия, като са кооперирано производство между японската фирма "Хитачи" и руската "Метровагонмаш".
снимка:компанията-производител
Tweet |
|