АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Новите локомотиви за БДЖ в края на 2020
С около 20-30% са намалели пътниците на БДЖ заради COVID-пандемията. С толкова са паднали и нетните приходи на компанията. Въпреки това редуциране на влакове и жп спирки няма да има, съобщи министърът на транспорта Росен Желязков. В края на декември 2020 г. ще започнат да пристигнат новите локомотиви, ще влязат в експлоатация и реновирани вагони, а модернизацията в БДЖ ще продължи с обслужването на населението с 695 гари и спирки. Държавната железница очаква 10 локомотива Siemens Smartron, които трябва да бъдат доставени до юни 2021 г. Доставчикът - ДЗЗД „Сименс Трон”, бе избран през април т.г., а стойността на поръчката е 55 млн. лв. без ДДС.
Гръцката "Терна" ще модернизира жп отсечката от Петърч до Драгоман за 275 млн. лв. без ДДС, а обединение между ВДХ (преди "Водстрой 98") и "Лантания" ще ремонтира частта от Волуяк до Петърч за 91.9 млн. лв. без ДДС. Решението на Национална компания "Железопътна инфраструктура" за избора на тези изпълнители е от последния ден на октомври. Двата лота са част от жп магистралата по която НКЖИ работи от над 10 години - Сръбска граница - София - Пловдив - Бургас с разклонение за Турска граница. Поръчката за строителството на железния път от Волуяк до Драгоман събра 9 оферти, като индикативната й стойност беше 345.9 млн. лв. без ДДС. Офертата на "Терна" е над прогнозната сума на лота, която беше 243.9 млн. лв. без ДДС, а тази на обединението, в което е "ВДХ" - "Вистра" е с 10 млн. лв. под индикативната стойност.
Tweet |
|