АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Новите спални вагони
През март ще бъдат пуснати в движение новозакупените 30 спални вагона в БДЖ. Това трябваше да стане още през юни-юли 2012 година, припомни министър Ивайло Московски в тв интервю. Той обясни, че по-голямата част от тях вече са в България и са в процес на сертификация. Този процес отнема известно време, тъй като различните компоненти са с различни доставчици, всеки от които трябва да предостави сертификати за оригиналност.
Един от механизмите за модернизация на БДЖ е закупуването на нов подвижен състав, което става чрез структурните фондове на ЕС.
През 2014 година физически ще е напълно възможно да има изцяло нови подвижни състави. С гарантираните от ОП "Транспорт" 600 млн. лева могат да се купят много нови вагони и това ще стане, прогнозира през миналата година Московски.
История на вагоните
БДЖ са закупили за последно нови спални вагони през 1982 г., а нови седящи вагони – през 1987 – 1988 г.
Договорът за производство на 30 нови спални вагона, сключен между „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД и фирма „Тювасаш”, е подписан през декември 2010 г. и е на стойност 63 млн. лева.
Турската страна произвежда новите вагони по европейските изисквания за оперативна съвместимост. Оценката за оперативна съвместимост ще се извърши от независим нотифициран орган от Великобритания. Той е нает с договор от завода производител, поради което БДЖ няма да влага допълнителни средства, а ще получи подвижен състав, оценен като оперативно съвместим.
Всеки вагон разполага с 10 спални кабини с по 3 легла. Подвижният състав е оборудван с душ, санитарен възел и помещение за предлагане на топли и студени напитки. Във всеки вагон има пожаро-известителна и информационна система. Климатичната инсталация на вагоните позволява индивидуалното регулиране на температурата във всяка кабина.
5 от вагоните са пригодени за обслужване на трудноподвижни лица. Във всяка кабина има шкафче с вградена мивка с течаща топла и студена вода.
Tweet |
|