АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Новият "Сименс" потегли от Централна гара
Първите 2 локомотива Smartron, доставени от Siemens Mobility по договора за поръчка на 10 машини от серията за нуждите на „БДЖ - Пътнически превози”, ще носят имената на двама от най-известните български владетели – Хан Аспарух и Хан Тервел.
Двете машини пристигнаха в средата на декември в България от Германия през Румъния. Те бяха предадени предсрочно на клиента с близо 2 месеца по-рано от договорения график.
След тяхното фолиране в избраната от БДЖ цветова схема, локомотивите бяха включени незабавно в новия график за движение на пътническите влакове, който е в сила от средата на декември. Останалите осем локомотива Smartron от поръчката се очаква да бъдат налични в дeпaтa нa нaциoнaлния ни жeлeзoпътeн пpeвoзвaч дo ĸpaя нa мaй 2021 г.
Преди дни „Хан Аспарух“ потегли за първи път от Централна гара по маршрута София – Пловдив – Варна – София начело на влакова композиция от напълно обновени в български заводи пътнически вагони.
На събитието присъстваха управителят на Siemens Mobility България Калин Иванов, изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Никола Василев, управителят на „БДЖ - Пътнически превози” ЕООД Любен Нанов, председателят на Съвета на директорите на НКЖИ Христо Алексиев, представители на министерството на транспорта и други официални лица. На гара Подуене към тях се присъединиха министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, кметът на София Йорданка Фандъкова и генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски. Гостите разгледаха обновената сграда на гаровия комплекс и присъстваха на водосвет и тържествен молебен.
„За нас това е особено важен ден. 15 години след доставката на първите дизелови мотриси Desiro за нуждите на БДЖ, правим заедно следващата ключова стъпка в модернизирането на подвижния състав на националния ни превозвач. Гордеем се, че сме част от това вълнуващо пътуване“, посочи Калин Иванов, управител на Siemens Mobility България. „Със своите високотехнологични характеристики, оперативна рентабилност и екологичност, концепцията на Smartroп печели все повече привърженици и за нас е повод за особена радост, че именно български компании както от частния, така и от държавния сектор, са сред първите, които ще се възползват от нейните предимства“, допълни той.
„БДЖ - Пътнически превози“ е третата българска компания, закупила Smartron, след „ПИМК Рейл“ ЕАД и „Булмаркет Карго Рейл“ ЕООД.
Smartron е предварително конфигуриран локомотив, който комбинира всички предимства на стандартен продукт с доказаната технология на платформата Vectron. Предлага се в България, Германия и Румъния. Концепцията е базирана на доказаната платформа на локомотивите Vectron, чиято надеждност е демонстрирана с над 370 милиона изминати километра.
Локомотивите от серията за България се предлагат за експлоатация в жп мрежа с променливо-токово захранване 25 kV. Те са предназначени за стандартно междурелсие от 1435 мм и тежат около 83 тона.
Дизайнът на новите локомотиви Smartron бе избран от потребителите след гласуване на сайта на БДЖ, в което се включиха близо 30 хил. души. Победител в анкетата стана ливреята Grееn fоrсе, която подчертава eĸoлoгичнитe пpeдимcтвa нa жeлeзoпътния тpaнcпopт.
До средата на 2021 г. в системата на железницата влизат 15 нови локомотива, които ще обслужват основните и най-натоварени направления на страната. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на откриването на жп гара Подуяне, пускането в експлоатация на два нови локомотива Сименс Смартрон и представяне на новата тежка механизация за поддръжка и ремонт на железния път.
„Днес отбелязваме три събития, които са неразривно свързани под мотото „обновление на железницата“. Тук виждаме резултатите от дълъг процес на реформи, който минава през погасяване на огромните дългове на БДЖ и продължава с колосални инвестиции в железницата през следващите няколко години“, заяви министър Росен Желязков.
„БДЖ подписаха допълнително споразумение с изпълнителя за още 5 локомотива, които ще бъдат доставени до юни 2021 г.“, посочи транспортният министър. Той допълни, че това са първите нови локомотиви, закупени от 1986 г. насам. „В бюджета за следващата година е заложено увеличение с 200 млн. лева за капиталови трансфери и субсидии, от които близо 115 млн. лева са за подвижен състав“, акцентира Росен Желязков.
По думите му за пръв път държавата ще има възможност да кандидатства за европейско финансиране за закупуването на тягов състав. „В рамките на Механизма за устойчивост и възстановяване се предвиждат над 750 млн. лева за жп инфраструктура и 250 млн. лева за нови влакове“, обясни още министърът.
По отношение на обновеното приемно здание на жп гара Подуяне, министърът посочи, че проектът е отличен пример за ефективното управление на пространствата и ревитализация на градските райони, в полза на жителите и пътниците на железницата. „Само за 2019 г. през жп гара Подуяне са преминали 147 000 пътници“, коментира Желязков.
В рамките на днешното събитие бяха представени и два нови високотехнологични влекача, собственост на НКЖИ, с които ще се осигури по-бърза и ефективна поддръжка на железния път в страната.
Tweet |
|