EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Ново приложение на смартфони за туристи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ново приложение на смартфони за туристи

mail11:15 | 06.07.2012прегледи 461 коментарикоментари 0


Пътниците, изпаднали в безизходица на някое летище или чакащи своя изгубен багаж, вече могат да използват приложение за смартфони, за да проверят веднага какви са техните права. Точно преди сезона на летните отпуски Европейската комисия представи приложение за смартфони, което съдържа информация за въздушния и железопътния транспорт. Приложението работи с четири мобилни платформи: iPhone и iPad на Apple, Android на Google, Blackberry на RIM и Windows Phone 7 на Microsoft. И е достъпно на 22 от езиците на ЕС. За момента то обхваща въздушния и железопътния транспорт, а съдържанието му ще бъде разширено за автобусните и морските превози през 2013 г., когато тези права влизат в сила.
Заместник-председателят на Европейската комисия Сийм Калас, който отговаря за транспорта, заяви: "Много от нас са се чувствали безсилни на някое летище, когато ни обясняват, че нямаме права, а ние знаем, че имаме! С това приложение милиони пътници ще имат лесен достъп до точна информация за правата си, когато най-много се нуждаят от нея в неочаквани ситуации."

Ако пътуването не се развива по план, това често води до стрес. Отменен полет, пакетна почивка, при която хотелът не отговаря на описанието в рекламата, или промяна в разписанието на влаковете — всеки пътник ще се справи много по-лесно със ситуацията, ако е информиран за своите права.
В приложението се разясняват правата на пътниците при всякакви евентуални проблеми. Ако например даден полет е отменен и след това на пътника е отказан достъп на борда, той може да има право на обезщетение в размер от 125 до 600 евро. Повредата на багажа също дава право на обезщетение. Добре е също да се знае, че железопътните компании и авиокомпаниите са задължени да предоставят прозрачна информация за цените и да оказват помощ на пътниците с намалена подвижност.
Ако смятате, че правата ви са нарушени, приложението ви предоставя информация към кого да се обърнете, за да подадете жалба.
При мащабна извънредна ситуация, каквато настъпи например след кризата с вулканичната пепел от Исландия през 2010 г., приложението може да осигурява пътна информация и съвети от Европейската комисия.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg