EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

НС забрани договори без писмено съгласие

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

НС забрани договори без писмено съгласие

mail15:45 | 07.03.2013прегледи 498 коментарикоментари 0


Срочен договор да не бъде продължаван, ако няма изрично писмено съгласие на абоната относно условията. Това гласуваха народните представители, които приеха промени в Закона за защита на потребителите. При липса на съгласие, след изтичане на срока на договора, той се преобразува в безсрочен при същите условия. Абонатът има право да го прекрати с едномесечно предизвестие, без да дължи неустойки. Нищожни са всички уговорки, които противоречат на тези изисквания, записаха депутатите. При сключването на договор от разстояние по телефона, той влиза в сила и потребителят се обвързва с него от датата, на която доставчикът е получил съгласието в писмена форма. На доставчик, който наруши разпоредбите, се налага глоба или имуществена санкция от 1000 до 3000 лв. за всеки отделен случай. Занапред при доставка на телевизионни програми, разпространявани от лицензирани оператори, към договора ще се прилага списък с индивидуализирани наименования на програмите в ценовия пакет. Предложения за промени разпространителят следва да отправя в писмена форма/ задължително на български език/ или по друг подходящ начин, който позволява възприемането им. Промените не могат да стават без изричното писмено съгласие на потребителя. Всеки разпространител на телевизионни програми следва да поддържа в писмен и електронен формат регистър на постъпилите от потребителите жалби, сигнали и предложения. В случаите на настъпили промени в списъка от предлаганите телевизионни програми потребителят има право да прекрати едностранно действието на договора с едномесечно предизвестие, без да дължи обезщетение и/или неустойка. Правят се и промени в Закона за радиото и телевизията, според които рекламите не трябва да се излъчват със сила на звука по-голяма от тази на останалата част от програмата.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1705