АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
НСИ: Потребителското доверие↑
През юли 2012 г. общият показател „доверие на потребителите” се покачва със 7.8 пункта спрямо априлското равнище, като при населението в градовете увеличението е 9.1 пункта, а сред населението в селата - 4.6 пункта.
Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение. В сравнение с април се наблюдава и намаление на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и в очакванията им за следващите дванадесет месеца.
През юли живеещите в градовете считат, че бюджетът на техните домакинства понастоящем е относително по-добър в сравнение с три месеца по-рано (повишение на балансовия показател със 7.4 пункта), докато сред населението в селата се наблюдава влошаване. Общата оценка на условията за спестяване при настоящата икономическа ситуация в страната продължава да бъде неблагоприятна, но по отношение на следващите дванадесет месеца се очаква известно подобрение.
Потребителите са на мнение, че и през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо, като инфлационните им очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца. По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца очакванията се изместват към запазване или незначително намаление.
Последната анкета отчита лек оптимизъм в общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупки на предмети за дълготрайна употреба . През юли се регистрира и повишение на стойността на балансовия показател относно намеренията за такива покупки през следващите дванадесет месеца. По-високи са и балансовите оценки, свързани с разходите за „подобрения в дома”, както и намеренията за „покупка на кола” и за „покупка или построяване на жилище (вила)” през следващите дванадесет месеца.
Tweet |
|