EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

НСИ:Спад на потребителското доверие

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

НСИ:Спад на потребителското доверие

mail12:43 | 06.08.2013прегледи 445 коментарикоментари 0


През юли общият показател на доверие на потребителите намалява с 2.1 пункта спрямо равнището си отпреди три месеца, което се дължи на пониженото доверие сред населението както в градовете, така и в селата - съответно с 1.5 и 4.0 пункта. Това съобщи Националният статистически институт /НСИ/.
Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца са по-песимистични спрямо предходното наблюдение, в резултат на което балансовите показатели намаляват съответно с 1.8 и 7.4 пункта. По отношение на безработицата преобладаващите предвиждания са, че ще има съкращаване на персонал през следващите дванадесет месеца, като според населението в градовете то ще бъде с по-високо темпо.
В сравнение с април се наблюдава намаление на песимизма в оценките на потребителите за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца, но очакванията им за следващите дванадесет месеца са по-неблагоприятни.
Оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са по-умерени в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано, в резултат на което балансовият показател се понижава с 11.1 пункта.

Инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца са също по-слабо изразени. През юли по-голямата част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява в сравнение с предходното наблюдение.
Последната анкета отчита леко подобрение (от 2.8 пункта) на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба, като и намеренията на потребителите да извършват такива разходи през следващите дванадесет месеца са по-благоприятни.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg