АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Нужда от спешен ремонт за пътя Русе - Бяла
Пътят Русе - Бяла продължава да е в топ три на пътищата с най-много катастрофи. Инцидентите са почти ежедневие, а само преди седмица в катастрофа пострадаха 7 души. Въпреки това от години се чака този участък да бъде разширен в четирилентов път или да се изгради магистрала.
На изхода на Русе в посока Бяла платната са две, с по две ленти във всяка посока, но този участък е твърде къс. Малко по-нагоре пътят става двулентов и така е почти до Бяла. И тъй като това, заедно с голямата натовареност на трасето, са предпоставка непрекъснато да стават катастрофи, обществеността от години настоява пътят да бъде разширен. За БНТ от Агенция пътна инфраструктура съобщиха, че вече са разработените три варианта за трасе на магистралата от Русе до Велико Търново.
Според статистиката, ежедневно по пътя Русе-Бяла на път за Дунав мост преминават близо 3 000 тежки камиона, а за денонощие - близо 9 000 превозни средства. През есенно-зимния сезон ситуацията по пътя Русе-Бяла е още по неблагоприятна, заради големите преспи и снегонавявания. Според Кольо Колев, който е дългогодишен шофьор, единственото спасение е да се отдели движението в двете посоки.
Кольо Колев - шофьор: Трябва да се разшири, особено от хижата, от Русе, там има много завои, край линията минават отляво, влакът минава отляво и тесен е пътят, и опасен…Много често стават катастрофи. Особено там от Бяла насам, разклона за Борово, през Волово се минава, селото, тесен е пътят. 29,28 /Все обещават да се прави, обаче нищо не се прави.
Кольо Колев казва, че има и друг проблем - високата скорост. Според него, ограниченията не се спазват нито от леките, нито от тежкотоварните автомобили и затова е необходимо да се засили контролът.
Кольо Колев - шофьор: Висока скорост, тука вървят тирове за Турция, тука минават - Дунав мост, Турция. Няма възможност и те изпреварват и затова стават катастрофите.
Сагата с разширяването на пътя Русе-Бяла-Велико Търново всъщност продължава с години. Във времето са правени много опити правителствата да приемат участъкът за приоритетен, но първите стъпки бяха предприети едва в края на предходния мандат на кабинета Борисов, след като всички русенски депутати обединиха усилия. Вече са разработените три варианта на трасето - те предвиждат изграждане на автомагистралата по нов терен извън съществуващия. Началото на проекта за автомагистрала е на 3 км източно от Дунав мост при Русе, а краят е след Дебелец. Целта и на трите е транзитният трафик да бъде изведен извън населените места. Очаква се в края на юли да бъде постановено решение по ОВОС от Министерството на околната среда и водите.
Искрен Веселинов - председател на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление: Наистина има срокове за ОВОС, за проектиране, за отчуждаване. Тези всички неща имат някакъв срок, който не може да се съкрати. Във всеки случай чакането отново на 5 години, в които ще се случат не знам колко катастрофи, ще се загубят не знам колко човешки живота, не е нещо, което може да бъде приемливо. Така че трябва да бъдем максимално бързи в тази посока.
До този момент обаче няма яснота откъде ще бъде осигурено финансирането за изграждането на автомагистралата.
Искрен Веселинов - председател на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление: За мое голямо съжаление последните траншове от оперативната програма "Транспорт" отново се насочиха към Южна България за сметка на инфраструктурата в Северна. Но ако се стигне до там магистрала Хемус да не може да бъде включена в срока, който изисква оперативната програма "Транспорт", има някакъв шанс да се пренасочат средства и към този път, който е изключително важен и той е международен, той е част от европейски коридор.
Засега е ясно само, че проектът ще бъде разделен на три участъка: Русе - Бяла, обходен път на Бяла и Бяла - Велико Търново. Индикативната му стойност е 600 млн евро.
Tweet |
|