EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Нужна е коалиция срещу пакета "Макрон"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Нужна е коалиция срещу пакета "Макрон"

mail12:12 | 14.01.2019прегледи 673 коментарикоментари 0


Спечелихме една много малка междинна битка сгласуването в четвъртък, като просто отложихме вземането на решение на ниво комисия. Но ако някой смята, че мачът за Пакета „Мобилност“ е приключен, се лъже“. Това заяви Петър Курумбашев, член на Делецията на българските социалисти в ЕП, в тв интервю. “Имаме една практика непрекъснато да отчитаме победи, без да са се случили или просто защото искаме да се снимаме и покажем – но всъщност направихме просто едно отлагане на срещата”, каза Курумбашев. 

Той допълни, че предложенията, изготвени съвместно от неговия офис и Постоянното представителство на България в Брюксел, са били подкрепени от много негови колеги от Централна и Източна Европа и почти всички български евродепутати – 15 гласа „за“ и 30 „против“. „Т.е. ние губим при тези гласувания с 2:1. Факт е, че не минаха и основните предложения. Факт е, че и най-неприятното за нас предложение, а именно - да се прилага Директивата за командироването на работници от ден 1 - го спечелихме с 24 на 22 гласа при един въздържал се“, поясни Курумбашев.

„Два пъти, така да се каже, спасяваме дузпите - един път през месец юли в пленарна зала, втори път - в четвъртък в транспортната комисия. Но не може непрекъснато да лежим на терена и да чакаме съдията да свири края на мача и да се поздравим с едно щастливо нула на нула.“

„Трябва да направим коалиция от държави единомишленици. Срещу нас стои една много сериозна коалиция от държави- т.нар. "Пътен алианс", в който влизат страни като Германия и Франция, които са незаобиколим фактор в ЕС. Така, както го има този съюз, ние трябва да направим същото и това е моят съвет към правителството. Не само да гледаме какво прави т.нар. "Пътен алианс", а просто да направим наша коалиция. Съвсем спокойно в основата на този съюз могат да бъдат Полша, Румъния и България, а в него да бъдат включени поне още 8-9 държави - като Финландия, Испания, Португалия, Ирландия, държавите от Централна и Източна Европа. 

Оттук нататък решението дали тази тема влиза в пленарна зала на Европейския парламент е в ръцете на т.нар. Председателски съвет (той включва председателя на Европейския парламент и председателите на политическите групи). Въпросният съвет ще заседава този четвъртък, но не е ясно дали тази тема ще бъде част от дневния му ред, или не.“

На 14 януари вечерта Европейският парламент ще обсъди необходимите промени в правилата за използването на наети товарни автомобили. В доклада се отбелязва, че в ЕС около 1,6 милиона души работят в превоза на пътници и товари. Европейското законодателство за използването на товарни автомобили, наети без шофьори, не е променяно от 25 години. ЕК предлага да отпадне възможността държавите в ЕС да ограничават използването на наети товарни превозни средства. Комисията предлага да се разреши използването в една държава от ЕС на превозни средства, наети от дружества, регистрирани в друга държава от Общността, ако превозните средства са регистрирани или пуснати в движение законосъобразно. Друго предложение е да се позволи използването на превозни средства, наети в друга държава от ЕС, най-малко за 4 месеца в рамките на календарната година.

ЕП е на друго мнение - заради различния размер на данъците в отделните държави от ЕС следва да има възможност за ограничаване на времето за дейност на наетите товарни превозни средства в чужда страна. Докладващият евродепутат предлага да може да се ограничава броят на използваните в чужбина наети камиони до 25% от автопарка на наемателя. На 17 януари ЕП ще обсъди въпроса за разликите между държавите в ЕС - т. нар. „променлива геометрия“; „Европа на различни скорости“; „първа и втора класа членство в ЕС“. Предвижда се в резолюцията да залегне призив за прекратяване на възможността за изключения от общностното законодателство за някои държави от ЕС, или за прилагането на отделен политически или икономически подход.

 

 

 

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg