АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Няколко фирми ще строят тунел "Железница"
Министърът на регионалното развитие Николай Нанков заяви за БНР , програма "Хоризонт" , че повече фирми ще строят едновременно тунела "Железница" от най-трудния участък на АМ "Струма" на три части, за да се избегне загуба на еврофинансиране: "Трябва да рестартираме всичко отначало, с оптимизирани, съкратени срокове. Трябва да редуцираме срокът поне с 400 дни. Чисто технологично ще търсим вариант как да бъде изграден тунелът в съкратените срокове, но мисля, че това е постижимо. Инженерите в АПИ обосновават и преработват обществената поръчка. Нашето желание е дори, от инженерна гледна точка, да пуснем обществената поръчка на обособени позиции – пътното платно до тунела, самият тунел, като втора, и съответно съоръженията и пътните платна след тунела – като трета обособена позиция. Това означава, че повече фирми ще строят едновременно и по-бързо при съкратените срокове", допълни Нанков.
Готов е ОВОС във връзка със строителството на отсечката от автомагистрала "Струма" в района на Кресненското дефиле, в момента се проверява от консултанти, посочи той: Ще се забавим с ОВОС, тъй като има два или три пункта, които трябва да бъдат доработени, по-специално в оценката за съвместимост. В обозрим срок, в началото на месец юни, ще бъде внесен в МОСВ. Хронограмата, която следваме, е 2019-а да стартираме реалното изграждане. Стигнем ли дотам, мисля, че в рамките на настоящия програмен период ще успеем да приключим успешно и най-тежкото трасе от АМ "Струма".
Пари има, но в някои от вариантите оскъпяването е повече от два пъти спрямо други предложени варианти, каза Нанков, визирайки варианта с тунел и вариантите с разширяването на сегашното трасе или източния вариант – изнасяне на второто трасе на изток от съществуващото в момента. Нанков очерта финансовите измерения:
Така че, да, при единия случай европейско финансиране е налично, във втория случай – национално съфинансиране в огромни размери. Трябва да балансираме интереса между екологичното развитие, икономимческото такова и социалното. Знаем всички, че това е един от най-тежките и опасни участъци от гледна точка на пътната сигурност.
Tweet |
|