EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Няма залез на молове, напротив

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Няма залез на молове, напротив

mail07:00 | 27.03.2013прегледи 1412 коментарикоментари 0


Търговските площи в България ще се увеличат с 11% с откриването на Paradise Center, което изправя веригите магазини пред избор на кои локации да продължат развитието си. Първото тримесечие потвърди тенденцията наемателите да избират най-големите и успешни молове както в София, така и в страната, показва проучване на Forton International, консултантска фирма за недвижими имоти и стратегически партньор за България и Македония на глобалната компания Cushman & Wakefield.
„Отварянето на Paradise Center с повече от 80% заети площи при напреднали преговори за останалите, въпреки рекордните 80 хил. кв.м отдаваема площ, e най-значимото събитие за пазара на търговски площи в началото на годината. То показва, че търговските вериги са готови да разширяват пазарното си присъствие, включително чрез въвеждането на нови, по-големи и по-разнообразни концепции“, казва Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ в агенцията.

Към края на март търговската площ в молове в България ще достигне 704 хиляди квадратни метра. Търговската площ на хиляда жители ще се увеличи до 96.1 кв.м, без да намали съществено разликата със средноевропейските 250 кв.м.
София изпревари Пловдив, след като показателят за столицата нарасна от 157 на 214 кв.м. Все пак София остава в долната половина на класацията, на първите три места в която са съответно Стара Загора, Варна и Русе.
Интересът на търговците към моловете се запазва. Отворилите проекти в последните 12 месеца бяха с близка до пълна заетост.
H&M беше най-активната търговска верига. В края на 2012 г. H&M откри магазин в Пловдив, а през първото тримесечие – в търговския център „Галерия Стара Загора“. Най-големият представителен магазин на компанията в страната ще бъде в Paradise Center, също както и на марките на конкурента Inditex, най-големият моден търговец в света.
„Най-голямо значение за успеха на един мол имат разнообразието и присъствието на силни марки. Големите брандове привличат потребители. Около тях се групират и по-малките търговци“, казва Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ .
„По-големите проекти се оформят като регионални центрове, които привличат клиенти не само от съседните квартали, а от целия град, както и от други населени места. По-малките проекти вероятно ще изгубят част от посетителите си и ще трябва да се адаптират към по-ефективно обслужване на населението в непосредствена близост – било чрез предлагане на повече услуги или чрез промяна на предназначението на част от площите“, коментира Росен Генев.
Запази се нивото от 27 евро на кв.м месечно за магазини от 100-150 кв.м за най-добрите търговски центрове в София. За около 18-20 евро на кв.м се отдават под наем водещите проекти в провинцията. Статистиката показва, че средните наеми в моловете за поредно тримесечие останаха без промяна.
„Въпреки рекордната площ на Paradise Center до момента откриването му не повлия съществено на наемните нива в търговските центрове в София и те се запазиха на близки до досегашните нива. Предвид намеренията на инвеститори да изградят нови 152 500 кв.м. търговски площи до средата на 2014 г. очакваме наемите да бъдат подложени под натиск на местата, където новите проекти повлияят негативно на потреблението в съществуващите. Но по-конкретна тенденция ще можем да отчетем едва след половин до една година от отварянето на тези търговски центрове“, коментира Генев.

 


 


Тагове: мол, търговци
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg