АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Община Враца в колапс
По бюджетната сметка на Община Враца няма налични пари за издръжка на общинските дейности. Изхарчени са 865 000 лв. целеви средства от такса „битови отпадъци”. Изхарчени са за местни дейности в нарушение на ЗДБРБ за 2011г. още 712 966 лв. от трансферите за делегирани държавни дейности. Натрупани са 513 641 лв. неразплатени разходи. Сборът от цитираните числа е минус 2 091 607 лв., в които не са включени очакваните нови претенции на доставчици и строители.
В същото време за десетте месеца на текущата година Община Враца е реализирала собствени приходи – данъчни и неданъчни в размер на 10 459 634 лв. или 81,15 % от годишния план. Заедно с получените субсидии от републиканския бюджет за местни дейности, приходите за периода са 16 533 887 лв., или 82,73%. от годишния план, като по-съществено е неизпълнението на приходната част на бюджета по „Постъпления от продажба на нефинансови активи”, изпълнен на 70,18%.
Изпълнението на приходите за местни дейности по никакъв начин не кореспондира с цитирания вече финансов резултат на общината. Той се дължи на сериозните нарушения на финансовата дисциплина, допуснати от ръководния екип на общината. Кметът заяви, че ръководният екип на общината не само не е възстановил предоставените заеми по извънбюджетни сметки, но е дал нови такива без решение на Общински съвет, като задължението е нараснало на 759 900 лв.
Към 31.10.2011 г. е допуснат преразход в издръжката на дейност „Общинска администрация” от 144 661 лв. над годишния план, а предстоят по-тежки разходи свързани с издръжката на администрацията през зимния период. На 99,34% са усвоени разчетените средства за издръжка и на Общински съвет -Враца, като в това число не са включени възнагражденията на общинските съветници и разходите, свързани с осигурителните вноски за сметка на работодателя.
Допуснати са преразходи и в други дейности, но най-тревожно е състоянието в дейност „Други дейности по икономиката” където § 10 „издръжка” е в преразход спрямо годишния план с 35 856 лв., като съдебните обезщетения са преразходени с 423 030 лв. При годишен план от 355 458 лв. са похарчени 778 488 лв., а в същото време не са платени задълженията на общината за данъци и такси в размер на 277 018 лв.
„При това наследство, периодът до края на бюджетната година ще е сериозно изпитание за екипа ми, още повече, че вече сме в зимния период.”, заяви кметът на общината инж.Николай Иванов. Предстои вземането на тежки решения, свързани с икономии на средства за нормалното финансиране в частта местни дейности – оптимизация на разходите. Предстои да бъде извършен финансов одит от вътрешни одитори за периода 01.01.2009- 31.10.2011 г. Последният доклад на Сметната палата е от 2008 година за период до 31.12.2008 година.
Кметът заяви, че ще бъде намалена числеността на общинска администрация. Към момента служителите са 173, в т.ч 138 – за делегирана държавна дейност, 35 – за дофинансиране от които 67 са държавни служители, 65 служители са на трудово правоотношение и 41 – в кметствата.
Действащите граждански договори са 25. Единайсет от тях вече са прекратени.
На 27 декември ще се проведе заседание на Общинският съвет на което ще се внесе предложение за новата структура на Общинска администрация, допълни инж. Иванов.
Tweet |
|