EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Ограничаване на т.нар. бърза мода

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ограничаване на т.нар. бърза мода

mail11:45 | 20.03.2024прегледи 411 коментарикоментари 0


Новаторски законопроект за ограничаване на необузданото темпо на бързата мода спечели единодушно одобрение в Националното събрание (долната камара на парламента) във Франция, превръщайки страната в една от първите в света, заели се да ограничат притока на евтини, масово произвеждани облекла, с произход предимно от Китай, съобщи Асошиейтед прес.

Модната индустрия е сред най-големите производители на емисии на парникови газове. Франция се стреми да намали привлекателността на артикулите от бързата мода, което се случва за първи път, и по този начин да помогне за ограничаване на замърсяването.

Тази седмица всички членове на Националното събрание единодушно одобриха законопроекта, проправяйки пътя му към Сената (горна камара на парламента), където трябва да бъде разгледан, преди да се превърне в закон.

Министърът на екологичния преход Кристоф Бешю приветства гласуването и го определи като историческа стъпка към овладяване на "излишъците" от бързата мода. Законопроектът ще въведе строги мерки, включително забрана на рекламата на най-евтините текстилни материи и налагане на екологична такса върху подобни продукти.

Законопроектът е специално насочен към гигантите в бързата мода, като призовава компаниите да разкриват въздействието на техните продукти върху околната среда. Ходът се стреми да насочи индустрията към по-устойчиви практики, насърчавайки прозрачността и отчетността.

Това е мярка, която насърчава опазването на околната среда и има за цел да защити френската модна индустрия.

Известни френски луксозни марки като "Луи Вюитон" (Louis Vuitton), "Шанел" (Chanel) и Ел Ве Ем Аш (LVMH) страдат от ожесточената конкуренция от търговци на дребно на бърза мода като "Зара" (Zara), "Ейч енд Ем" (H&M) и нововъзникващите китайски компании като "Шейн" (Shein) и "Тему" (Temu).

Производители като "Шейн" обаче се противопоставиха на критиките, като твърдят, че техният бизнес модел, макар и бърз, ефективно поддържа дела на непродадените облекла много нисък. Това допринася за намаляване на отпадъците, смятат те.

"Бързата мода" е измислена от в. "Ню Йорк таймс" в началото на 90-те години на миналия век, за да опише мисията на "Зара" само за 15 дни една дреха да премине от етапа на проектиране до продажбата й в магазините.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg