АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Онлайн пазаруването по-популярно от всякога
Онлайн пазаруването продължава да расте в Европейския съюз. Ограниченията на COVID-19 промениха навиците и предпочитанията, затова може да се очаква, че електронната търговия ще се разраства допълнително.
През 12-те месеца преди проучването на Евростат през 2020 г. 89% от хората на възраст от 16 до 74 години в ЕС са използвали интернет, 72% от които са закупили или поръчали стоки или услуги за лична употреба. Онлайн пазаруването се е увеличило с 4 процентни пункта (п.п.) в сравнение с 2019 г. (68% от потребителите на интернет) и с 10 п.п. в сравнение с 2015 г. (62%).
Повече от 8 от 10 потребители на интернет в Холандия (91%), Дания (90%), Германия (87%), Швеция (86%) и Ирландия (81%) са закупили или поръчали стоки или услуги през интернет в 12 месеца преди проучването. От друга страна, по-малко от 50% са пазарували онлайн в България (42%), Румъния (45%) и Италия (49%; данни за 2019 г.).
През последните пет години най-големият ръст в онлайн пазаруването сред потребителите на интернет е регистриран в Румъния (+27 процентни пункта (п.п.), Чехия и Хърватия (и двете +25 п.п.), както и в Унгария (+23 пп.
Дрехи, обувки и аксесоари: най-честата онлайн покупка
През 3-те месеца преди проучването най-честите онлайн покупки са дрехи (вкл. спортно облекло), обувки или аксесоари (поръчани от 64% от онлайн купувачите). Следват доставки от ресторанти, вериги за бързо хранене и кетъринг услуги (29%), мебели, аксесоари за дома или градинарство (28%), козметика, козметика или уелнес продукти (27%), печатни книги, списания или вестници (27%), компютри, таблети, мобилни телефони или техните аксесоари (26%) и музика като стрийминг услуга или изтегляния (26%).
Tweet |
|