АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ще се инвестира в инфраструктура. 40-те градски общини са от 6-те региона за планиране от ниво NUTS 2: Айтос, Асеновград, Ботевград, Велинград, Враца, Габрово, Горна Оряховица, Гоце Делчев, Димитровград, град Добрич, Дупница, Казанлък, Карлово, Карнобат, Кърджали, Кюстендил, Ловеч, Лом, Монтана, Нова Загора, Пазарджик, Панагюрище, Перник, Петрич, Пещера, Разград, Самоков, Сандански, Свиленград, Свищов, Севлиево, Силистра, Сливен, Смолян,...
Как градовете могат да се адаптират към климатичните промени коментираха кметове и експерти по време на международна конференция. Източниците за финансиране на климатични политики, от които България може да се възползва, са многобройни и до 2030 г. възлизат на над 11 млрд. евро.
Повдигане на нивото, увеличаване на светлия отвор и изграждане на четвърта лента на моста над бул. "Славянски" и жп линията, ще бъде един от приоритетните проекти за кмета на Стара Загора Живко Тодоров през втория му мандат.
Ремонтът на предвидените трасета ще улесни шофьорите, ще облекчи значително трафика и ще повиши безопасността на движение. Индикативната стойност на проекта е 27 447 116 лв. с ДДС.
Първият проект е за основен ремонт на близо 23 км от път I-1 София - Ботевград, в участъка от 214-ти км, в района на с. Чурек, до пътен възел „Яна“ при 237-ми км. Вторият проект включва аварийното укрепване на анкерната стена при 210-и км от първокласния път, в района на тунел „Витиня“.
Общо 87 общини са подали проекти за финансиране на енергийно ефективни системи за улично осветление. Стойността на проектите е 114 млн. лв. Общата стойност на втората покана по процедурата е над 124,7 млн. лв., като безвъзмездното финансиране по линия на НПВУ е 100%.
Според Община Хасково финансирането е Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027 г., по линия на Фонда за справедлив преход на ЕК и с национално съфинансиране. Размерът на средствата по тази процедура са 196 415 453,80 лева.
Електрическите превозни средства започнаха работа от август 2022 година. С тях ежедневно са транспортирани хиляди пътници по двете най-натоварени линии 1 и 4. Това стана възможно благодарение на спечелен и изпълнен от общината проект по Оперативна програма "Околна среда" за близо шест милиона лева.
Единият предвижда построяването на около 8,5 км от път III-1008 в участък, започващ приблизително преди отклонението за с. Колибите до бъдещия ГКПП „Струмяни – Берово“. Във втория вариант е заложено строителство на нова отсечка, с приблизителна дължина 10,8 км, от път III-1008. Тя започва преди отклонението за с. Колибите и завършва до бъдещия ГКПП.
По данни на ОИЦ - Благоевград на територията на областта най-много проекти, финансирани от ЕСИФ, са реализирани в Община Благоевград, следвана от Петрич и Гоце Делчев. Община Благоевград и Община Банско заемат челните позиции в анализите по отношение на вече изплатените средства.