АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Определен е изпълнител на жп възел София-Волуяк
Испано-полският консорциум "Комса – Тракция" е избран за изпълнител на жп линията София – Волуяк с цена от 190 млн. лв. без ДДС, съобщи Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Финансирането на проекта е осигурено по новия механизъм "Свързана Европа", а съфинансирането идва от страна на НКЖИ. Това е поредният жп търг с избран през последните дни изпълнител. Обществената поръчка за него беше обявена през ноември 2017 г. Обжалване и промени в тръжните условия бяха причина за забавянето на избора на изпълнител.
Оферти подадоха четирима кандидати, като двама от тях са отстранени. Това са "ВДХ" АД и "ЗГОП България" ДЗЗД, в което влизат "Тодини България" ООД и стопанското дружество "ЗГОП" АД. Така до отварянето на ценовите предложения са допуснати гръцката "Терна" АД и кнсорциум "Комса – Тракция".
Двамата кандидати дават много близки цени - от около 190 млн. лв. без ДДС, но техническата оценка на "Комса – Тракция" е по-висока и така испано-полското обединение печели поръчката. Обществената поръчка е на инженеринг – проектиране и строителство.
Предвижда се изграждане на нов трети коловоз между гара Волуяк и столичната Централна гара, както и модернизация на съществуващото коловозно развитие на двете гари. Предстои още изграждане на нова гара в Обеля, която ще осъществява още една интермодална връзка със софийското метро. С проекта се цели повишаване на оперативната скорост до 160 км/ч. за пътническите влакове и до 120 км/ч. - за товарния жп транспорт, подобряване на безопасността по железопътната линия чрез премахване на железопътни прелези и кръстовища, намаляване на газовите емисии, както и повишаване на удобството и комфорта за пътниците. Проектът ще допринесе още за увеличаване на обема на превозените товари, намаляване на времето за пътуване, осигуряване на мобилност и достъпност до железопътната инфраструктура за всички потребители, в това число и за хората с намалена подвижност. Проектът се финансира от Механизма за свързана Европа и съфинансира от Националната компания "Железопътна инфраструктура".
Tweet |
|