АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
От 16 август 3-месечни тестове на тол-с-та
От 16 август започват тримесечни тестове на тол-системата, в които ще се видят реалните резултати от преминаващите тежкотоварни автомобили и се очаква през ноември да започне реалното таксуване, обяви пред журналисти в МС министърът на регионалното развитие и благоустройство Петя Аврамова след края на срещата на превозвачите с премиера Бойко Борисов. В срещата са участвали още финансовият министър Владислав Горанов и заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков.
Министър Аврамова допълни, че има възможност тестовият период да свърши по-рано. Докато траят тестовете, превозвачите ще продължат да ползват винетки. От 15 май започнаха симулационни тестове на тол-системата.
Искането на бранша, с което се съобразихме и съгласихме, е от 16 август да направим тестове в реално време с монтирани бордови устройства на техни камиони без заплащане на съответна тол-тарифа, каза министърът и допълни, че ще се наложат и нормативни промени, заради фиксираното изискване от 16 август да се събират тол-такси, а не винетки. Целта е да се проследят реално изминатите километри, вътрешният тежкотоварен трафик, който подлежи на плащане на такси за изминато разстояние, транзитният трафик през страната, допълни министърът. Тя съобщи, че бизнесът е поискал окончателният размер на таксите да се вземе като решение след проследяване на реалния трафик както на коли от 3,5 до 12 тона, така и над 12 тона, на автобусните превози, за да има реална картина като изминато разстояние и като брой превозни средства, които преминават по пътищата на страната, като тогава да стане определяне на окончателния вариант на тарифата.
Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи, каза, че участниците в срещата са били единни в необходимостта от въвеждането на тол-системата като най-справедлив начин за ползване на пътищата, и подчерта, че всички искат да се возят по по-добри пътища. Министърът Аврамова напомни, че приходите от винетки са около 370 млн. лева, а от централния бюджет се дават други около 200 млн. лева, които са недостатъчни за ремонт и строителството на пътища, като недостигът на средства за тази цел е около 600 млн. лева.БТА
Tweet |
|