АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Откриват шоуто за потребителска електроника в Берлин
На панаира за потребителска електроника (IFA), който днес отваря врати за журналисти преди официалното откриване утре, ще бъдат показани 1164 марки от 60 държави. Това е по-малко от миналата година, посочват организаторите на изложението, цитирани от ДПА.
Миналата година на панаира, на който традиционно се представят нови модели на телевизори с плоски екрани, портативни музикални плеъри, преносими компютри, безжични телефони с все по-малки размери и лъскави домакински уреди, участваха 1245 компании.
За разлика от друго голямо събитие в сектора - шоуто за потребителска електроника, което се организира през януари в Лас Вегас, берлинското изложение допуска присъствието и на широката публика.
Изложението е барометър за тенденциите в различни сектори, посочи на пресконференция преди откриването главният изпълнителен директор на панаира Кристиан Гьоке.
Организаторите се опасяваха от рязък спад на резервациите заради рецесията. Около три процента от участниците на изложението са германски компании. Събитието обаче е доминирано от азиатските марки за потребителска електроника, отбелязва ДПА.
На германския пазар продажбите на телевизори с плоски екрани продължават да са силни, но цените им спаднаха с над 10 на сто заради голямата конкуренция.
"Очакваме оборотът ни да спадне с 1,5 на сто през тази година", посочва Райнер Хекер, председател на германската Търговска асоциация за потребителска електроника (CFU), която е спонсор на ежегодното изложение.
Тази година шоуто получи пълно английско име - IFA Consumer Electronics Unlimited.
Tweet |
|