EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Откриха разширението на метролиния 3

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Откриха разширението на метролиния 3

mail13:22 | 24.04.2021прегледи 648 коментарикоментари 0


Половин милион жители и гости на София вече могат да се възползват от подземната железница, след като днес официално бе пуснато в експлоатация разширението на третия лъч на столичното метро.

Дългата 4 км линия, която свързва софийските квартали  „Овча купел“ и “Горна баня” с центъра,  бе официално открита на церемония на метростанция „Мизия/Нов български университет“ в присъствието на министъра в оставка на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, кмета на София Йорданка Фандъкова, председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков, изпълнителния директор на „Метрополитен“ ЕАД проф. д-р Стоян Братоев, управителя на „Сименс Мобилити“ ЕООД инж. Калин Иванов, главният изпълнителен директор на „Сименс“ ЕООД д-р инж. Боряна Манолова, представители на компаниите-изпълнители и гости.

Подобно на първата секция от метролиния 3, пусната в движение в средата на миналата година, разширението ще се обслужва от съвременните мотриси Inspiro и системи за управление, доставени от “Сименс Мобилити”.

“Разширението на линия 3 на софийското метро е още една важна стъпка към осигуряването на по-бързо, по-екологичен и по-удобен транспорт за жителите и гостите на София. То е и един от ключовите етапи от развитието на истински, интермодален транспорт в столицата. Така че за нас като компания, която е сред водещите глобални доставчици на иновативни и интегрирани транспортни решения, е повод за особена гордост, че сме част от този проект“, сподели Калин Иванов, управител на „Сименс Мобилити“ ЕООД. 

Платформата Inspiro е създадена със специален акцент върху ниското потребление на енергия, оптимизираната поддръжка, комфорта на пътниците и екологичните изисквания. В края на експлоатационния си цикъл до 95% от подвижния състав може да бъде рециклиран.

Новите метровлакове имат максимална експлоатационна скорост 80 км/ч. Подът им е композитна плоча от корк и алуминий, която икономисва тегло и абсорбира звука. Разполагат и със системи за сцепление и спиране (ориентирани към талигите), осигуряващи високо ниво на достъпност и електродинамично спиране почти до състояние на покой.

Решенията за управление, доставени от “Сименс Мобилити” за метролиния 3, включват автоматизирана CBTC-базирана система за управление на движението на влаковете Trainguard MT, компютърна система за гарови централизации Trackguard Westrace MKII, система за броячи на оси - Clearguard ACM 200, диспечерска система за следене на влаковете ControlGuide OCS, комуникационна система Airlink за радиовръзка и непрекъснат двупосочен обмен на данни между бордовите системи на влака и съответното крайпътно оборудване, Power SCADA Sitras RSC - система за централизиран контрол и управление на тяговото електрозахранване, цифровата комуникационна мрежа, информационни табла за пътниците на станциите, включително Digital Station Manager (DSM), и система за управление на автоматичните перонни преградни врати.

Разширението включва 4 подземни метростанции. На метростанция 18 в кв. “Горна Баня е изградена топла връзка с жп. линията Перник-София. По този начин се насърчава интермодалността при превоза на пътници, като се създават условия за  по-добра интеграция на градска железница, автомобилен и железопътен транспорт. В резултат при пристигането си в столицата пътуващите от Перник ще могат да стигат до центъра за 12 минути.

Третата метролиния се обслужва от общо 30 мотриси Inspiro на “Сименс Мобилити”. С пускането на втория участък на третия диаметър цялата дължина на метрото в София става 52 км. По прогнози на „Метрополитен“ ЕАД трите метродиаметъра с общо 47-те станции, изградени до момента, се очаква да обслужват над 500 000 пътника на ден и ще имат над 40% дял в системата на градския транспорт.

Успоредно с удобството и бързината на придвижване, третата линия ще има и съществен екологичен ефект, намалявайки с до 25% трафика в зоните, където ще минава. По този начин ще бъдат спестени над 11000 т вредни емисии годишно.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg