АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Отсечката Кресна-Сандански се открива в понеделник
На 17 декември, се откриват за движение още 23,6 км от автомагистрала „Струма“ в участъка между Кресна и Сандански. Лот 3.3 от км 397+000 до км 420+624 е част от проекта: АМ „Струма“ - лот 3.1, лот 3.3 и тунел „Железница“. Той се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Това съобщи АПИ.
В участъка между Кресна и Сандански има 3 пътни възела - п. в. „Кресна“, п. в. „Струмяни“ и п. в. „Сандански“, 25 големи съоръжения - мостове, надлез над ж. п. линията София – Кулата, селскостопански подлези и надлези, както и 4 площадки за отдих.
Изпълнител на лот 3.3 е Консорциум „Струма Лот 3.3“, в който участват: „ГБС инфраструктурно строителство“ АД, „Пътстрой 92“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Геострой“ АД. Стойността на договора е 280 947 614,4 лв. с ДДС. Строителният надзор е на „Пътинвестинженеринг“ ЕООД. Техният договор е за 3 597 793,54 лв. с ДДС.
Общата дължина на АМ „Струма“ - от Даскалово до границата с Гърция, е 150 км. Автомагистралата е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, свързващ Видин с Кулата, и по нея преминава трафикът за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.
Със средства от ОП „Транспорт“ 2017-2013 г. са изградени общо 69 км от АМ „Струма“ в отсечките Долна Диканя - Дупница /16,78 км/, Дупница - Благоевград /37,48 км/ и Сандански - Кулата /14,7 км/. С финансиране от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. продължава строителството и на останалата част от трасето. Готов е лот 3.3 Кресна - Сандански /23,6 км/ и се изгражда лот 3.1 Благоевград - Крупник /12,6 км/. В края на август т. г. стартираха обществените поръчки за проектирането и строителство на платното за София на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле, което е с дължина 23,6 км, а в заключителен етап е процедурата за изпълнител на тунел „Железница“.
С пускането на отсечката трафикът за Гърция вече няма да минава в близост до крайпътните заведения разположени от години на главен път Е-79. За първи път на автомагистрален участък в България са изградени и така наречените "Интелигентни транспортни системи". Те включват станции за броене и управление на трафика, за измерване теглото на превозните средства, както и видеонаблюдение.
От магистралата остават в работен режим Благоевград-юг, който трябва да бъде завършен през 2019 година, тунелът „Железница“, за който бе обявен тръг и има избран изпълнител, отсечката Симитли - Банско и Крупник – в строеж през 2019 г. И най-тежкият участък Лот 3.2 Кресненското дефиле – Крупник-Кресна, чийто строеж трябваше да стартира до 2019 г. Остава да се изпълни най-сложния участък през Кресненското дефиле, от Крупник до Кресна.
снимки:АПИ
Tweet |
|