EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Офис сградите ще се напълнят наесен

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Офис сградите ще се напълнят наесен

mail15:05 | 03.06.2021прегледи 826 коментарикоментари 0


Бизнесът обмисля цялостна реорганизация на заеманите офис площи, за да осигури безопасна и ефективна среда при връщането на хората на работните им места. Това показва проучване на Cushman & Wakefield Forton, проведено сред компании с общо над 43 000 служители в София през първата половина на май.

Според допитването четири от пет компании все още нямат яснота кога ще върнат работещите в бизнес сградите, но повечето търсят варианти за по-гъвкаво разпределение на офис площите и хибридни начини на работа. От запитаните 11% посочват, че започват да връщат служителите си на работните места наесен. 53% от участниците в проучването посочват, че ще търсят решения като Hot Desking, Activity Based Working и др. В анкетата участват фирми от аутсорсинг и IT сектора (62%), финансовата сфера (35%), фармацевтични компании и такива, предлагащи правни или консултантски услуги. Тя се провежда за трети път от началото на пандемията.

„Връщането на служителите на работните им места ще е дълъг процес, свързан с цялостна реорганизация на начина на работа. Показателно е, че редица компании ще запазят частично работата от къщи и ще върнат хората в офиса на ротационен принцип“, коментира Йордан Кръстев, мениджър „Офис площи“ .

Проучването на консултантската компания показва нарастващ интерес към реорганизация на работното пространство, при която служителите нямат собствени бюра, а ползват свободните към даден момент, т.нар “hot desking“. Популярна система за организация на площите е и Activity Based Working, при която в офиса се обособяват различни функционални зони в зависимост от дейностите и работния процес.

Въпреки че реорганизацията ще позволи на компаниите да оптимизират работното пространство, 55% от участниците в проучването заявяват, че не планират да променят обема на наетите площи. 38% планират намаление с над 10% в краткосрочен план. По отношение на работата от къщи 52% от запитаните планират тя да заема 20% от работното време на служителите им, а останалите 48% - между 21% и 50% от него.  

Извън непосредствения ефект върху организацията на работното пространство, пандемията промени и средата в офис сградите. В условията на конкурентен пазар все по-голямо значение имат фактори, като удобствата и безопасността за работещите в сградите.  

„Напоследък сме свидетели, а и самите ние разработваме дигитални приложения за управление на сградите и редица процеси от ежедневието на работещите в тях. Идеята е бързо и удобно, само на екрана на телефона си, служителите да могат да поръчват храна, да запазват места за паркиране за клиентите си, да ползват услуги като химическо чистене, резервация на конферентни зали и т.н. От гледна точка на безопасността им подобни приложения ще гарантират и безконтактен достъп до сградата и до офиса на конкретна компания“, посочи Красимир Петров, мениджър „Пропърти и асет мениджмънт“ в Cushman & Wakefield Forton.

По думите му дигитализацията обхваща почти всички аспекти от работното ежедневие и може значително да повиши добавената стойност на сградите. В допълнение подобни решения правят работата от офиса по-удобна и безопасна, като така улесняват процеса по връщане на бизнеса към нормалния ритъм и начин на работа.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2091