АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Очакват се фалити на авиокомпании



Пандемията причини огромни щети в много сектори. Едни от най-пострадалите са авиокомпаниите. Държавната подкрепа за някои от най-големите авиокомпании в света, като германската „Луфтханза“, им помогна да се стабилизират, но през следващите месеци се очаква вълна от фалити в сектора, коментират анализатори от въздушния транспорт пред CNBC.
Данните от компанията за обработка на данни „Cirium“ показват, че от януари тази година 43 търговски авиокомпании са обявили фалит. За сравнение, 46 фалираха миналата година и 56 през 2018 г.
По-големите авиокомпании оцеляват по-трудно. А именно от 43 фалирали 20 са имали над 10 самолета във флота си, докато миналата година 12 такива компании са банкрутирали, а през 2018 г. - 10.
Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) обяви, че превозвачите ще губят 77 млрд. долара през втората половина на годината, а през 2021 г. между 5 и 6 млрд. долара на месец. Доказателство за лошата ситуация в този бранш е новината, която британската нискотарифна авиокомпания „Изиджет“ обяви, че тази година може да отбележи първата загуба от основаването си през 1995 г. Компанията очаква дефицит до 1,1 млрд. долара. Поради ограничения в пътуванията, дължащи се на коронавируса, „Изиджет“ е ангажирала само 25% от капацитета си. За да оцелее в пандемията, досега компанията е взела заеми, съкратила 4 500 служители, продала е самолети.
Tweet |
|