EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Очертаха пътя към достъпни електромобили

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Очертаха пътя към достъпни електромобили

mail07:30 | 22.11.2023прегледи 953 коментарикоментари 0


Според Джак Чен всяка компания може да произвежда автомобили дори, ако няма доставчици, фабрики или чертежи. Един бизнес би могъл да направи това чрез аутсорсинг - същият бизнес модел, който беше широко възприет в сектора на потребителската електроника. Компании като Sony и Apple осъзнаха предимствата на този метод преди десетилетия, пише Уолстрийт Джърнъл.

При този метод е по-лесно да прехвърлиш производството на продукти като PlayStation и iPhone на подизпълнители като тайванската Foxconn Technology Group. Джак Чен ръководи филиал на Foxconn, който може да възприеме подобен подход с електрическите превозни средства и да намали разходите.

Целта е да се намали значително разликата между електромобилите в САЩ, където някои скъпи модели събират прах при дилърите, и в Китай, където електромобилите са заели голяма част от пазара и средната им цена е наполовина по-ниска от тази на американския пазар.

Мнозина в индустрията се питат дали производителите на автомобили ще се интересуват от този бизнес модел, тъй като са свикнали да създават свои собствени дизайни и сами да сглобяват превозните средства.

Автомобилни компании, включително General Motors, Volkswagen и Toyota, изграждат електромобилни платформи, които според тях им дават предимство пред конкуренцията. Toyota, например, работи върху проекти, които да осигурят на бъдещите є електромобили по-просторни кабини и по-голям пробег.

Засега Чен се фокусира върху Азия, където вече се усеща вълнението около новия подход. Самият той го е използвал, когато съосновава китайския стартъп за електромобил Nio Inc., който проектира своите превозни средства, но работи с друг китайски производител за сглобяването им.

64-годишният Чен, роден в Тайван, внася автомобилен опит в аутсорсинга, включително в китайския бизнес на Ford Motor и във Fiat.

Воденият от Foxconn консорциум, който Чен сега ръководи, се нарича Mobility in Harmony, или MIH. На автомобилно изложение в Токио той показа триместна концептуална кола. Чен каза, че MIH разговаря с компании, които се интересуват от неговите платформи, и вижда корпоративни клиенти в Югоизточна Азия като потенциални клиенти.

В сравнение с превозните средства, задвижвани с бензин и дизел, електромобилите изискват по-малко части и разчитат повече на софтуер. MIH ще предложи на клиентите стандартизиран пакет от електромобилни части и софтуер, който те могат да персонализират.

Чен каза, че вратата му е отворена, ако Apple почука с план за електромобил. “Това е като с телефоните”, казва той. Foxconn се превърна в най-големия подизпълнител при производството на потребителска електроника в света с центрове като т. нар. iPhone City в Централен Китай, който разполага с дневен капацитет от стотици хиляди устройства.

Въпреки че Foxconn развива бизнес с производителите на автомобили в САЩ, по-голямата част от автомобилния ѝ отпечатък е в Азия, където вече доставя части за Tesla. През последните години компанията натрупа мрежа от съоръжения за производство на автомобили и части в Югоизточна Азия, включително чрез инвестиция от 200 млн. долара във Виетнам.

Foxconn изгражда монтажен завод в Тайланд чрез съвместно предприятие с тайландска компания. Ръководителите на Foxconn обявиха, че влагат до около 600 млн. долара годишно в нови инициативи, водени от електрификацията в транспорта.
Foxconn се фокусира и върху Индия, където планира да започне проекти за електромобилни компоненти през следващата година.

Спред Чен консорциумът MIH, който се състои от повече от 2000 компании, включително доставчици на автомобилни части и софтуер, цели да осигури компоненти за половината от всички електромобили през следващите три до пет години. Това би било стъпка към по-широката цел на Foxconn да произвежда почти половината от електромобилите в света.

Но на компанията є предстои дълъг път. MIH едва започва да сключва сделки с клиенти, докато производственият бизнес на Foxconn изгражда само няколко електрически модела към момента.

източник: в. Труд


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg