АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Още за продажбата на Businessweek
Джон Файн, от блог на Businessweek
След седмици, пълни с нарастващи слухове, McGraw-Hill Companies обяви, че преосмисля своите стратегически варианти за 80 годишното си списание BusinessWeek, последва и потвърждението, че се търси купувач на собствеността.
“ McGraw-Hill Companies днес оповести, че проучва стратегически варианти за BusinessWeek,” се чете в краткото изявление. Не се споменава кой ще се заеме с бъдещата продажба, но фирмата, която ще помага на McGraw-Hill Companies е базираната в Ню Йорк инвестиционна компания Evercore Partners, чийто заместник-председател Педро Аспе е бил член на борда на директорите на издателството от 1996. Говорител на McGraw-Hill Companies отклони всякакви коментари извън официалното съобщение, а Bloomberg потвърди новината за бъдещата продажба.
Много детайли около случващото се остават неясни, но приближени до издателството казват, че то е провело разговори по-рано тази година с Bloomberg относно продажбата на списанието. Тези разговори са приключили без конкретен резултат.
В мейл до служителите на BusinessWeek президентът на McGraw-Hill Companies Кийт Фокс казва: „Ние всички знаем, че медийната индустрия се сблъсква с безпрецедентни предизвикателства. Ръстът на дигиталните иновации създадоха нови възможности и нови предизвикателства както и изцяло нови бизнес модели за медийните компании. Движението към читатели и рекламодатели on line, съчетано с рецесията при печатната реклама създаде допълнително необходимост от промяна. Приемайки актуалните пазарни условия Корпорацията е решила да проучи стратегически варианти за BusinessWeek.”
Решението идва след като списанието, подобно на своите главни конкуренти Forbes и Fortune реализираха големи загуби през 2009. Според Информационно бюро на издателите рекламните страници на BusinessWeek са паднали с 36.8% през първата половина на годината, а с 38.2% за Fortune и 30.2% за Forbes.
През 2000 година BusinessWeek има 5 993.7 рекламни страници. Последната година те са 1882.4.
Анализатори смятат, че продажбата, ако тя се случи, ще бъде добър вариант. Но основната причина, поради която издателството продава списанието е по-скоро желанието на част от мениджмънта му да заеме активна позиция към пазарната ситуация и да оптимизира портфолиото на компанията тъй като евентуални загуби на BusinessWeek едва ли биха представлявали повече от 2% от общите приходи на McGraw-Hill Companies и не биха се отразили чувствително на крайните финансови резултати.
Потенциални купувачи или партньори включват Bloomberg LP; създателят на Morningstar Джо Мансуето, който притежава Fast Company and Inc.; и групата Pearson, издател на Financial Times и притежаващ 50% от The Economist.
Като се има предвид динамиката в издателския и сектор, купувач на списанието може да дойде от неочаквано място: богат на кеш инвестиционен фонд, който търси вход за медийния свят и платформа за бъдещия поглъщания или предприемач с дълбоки джобове, чийто амбиции в момента не са известни.
Tweet |
|