EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Павлова: Винетката не е данък, а такса

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Павлова: Винетката не е данък, а такса

mail06:20 | 25.01.2016прегледи 2447 коментарикоментари 0


Нуждите до 2022 г. показват необходимост от над 7 млрд. лв. ,ако иска България да завърши своите магистрални пътища. Това каза по време на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. „В рамките на съществуващата система за заплащане при използването на републиканските пътища в България, хартиена винетна система заплащаме за време, а не за изминато разстояние. При въвеждането на системата от 2004 г. основна препоръка, за начин как тя да бъде прилагана, е цената ѝ да се актуализира всяка година средно с 10 лв. годишно. Изчислено е, че тази препоръка е твърде висока и затова е сметнато, че принципното увеличение трябва да е 5 лв. От 2008 г. цените на винетките не са увеличавани“, обясни министър Лиляна Павлова, цитирана от агенция Фокус. По думите ѝ, това е довело до ситуацията, макар и еднократно, увеличението в цената на винетните стикери да изглежда. „Нуждите до 2022 г. показват необходимост от над 7 млрд. лева, ако иска България да завърши своите магистрални пътища“, добави тя. „Проходите от винетки варират от 180 до 230 млн. лв. Тези средства са крайно недостатъчни. Всяка година от държавния бюджет извън средствата се инвестират за текущ ремонт и зимно поддържане“, добави министър Павлова. „Трябва да се инвестира. Винетният стикер не е данък, а такса за ползване. Това е такса, доброволна е. Който ползва автомобил, трябва да го зареди с гориво, да смени масло и да направи преглед, както и да плати таксата“, добави тя и уточни ,че за общинските пътища не се дължат такси. „България за разлика от другите страни, в които има винетни стикери, не прилага и пътен данък“, добави министър Павлова. „Ако искаме да имаме хубави пътища, трябва да инвестираме в тях“, каза още тя. По думите ѝ, за да е по-справедлив моделът, правителството е взело решение да се премине към смесена система – винетни стикери, електронна винетка и плащане на км такса от тежкотоварните автомобили. Според нея е необходимо да се премине към смесена система и при въвеждането ѝ се очаква да има повишаване на приходите.

На среща на Лиляна Павлова с държавния министър на вътрешните работи, строителството и транспорта на германската федерална провинция Свободна държава Бавария Йоахим Херман са дискутирани приоритетите на българското правителство в областта на транспортната инфраструктура - довършването на магистралния пръстен на страната и предстоящото въвеждане на тол системата в България. Новата система ще отговаря на изискванията на ЕС за интегрираност на системите за заплащане на тези такси на отделните страни на територията на съюза, подчерта Павлова.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1836