АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Пазарът на BI софтуер в България
Ако ERP системите може да ги сравним а бакалавърска степен, CRM надграждането до магистърска, то BI софтуера можем без съмнение да го определим като достигане на PhD степен в анализа и управлението на бизнеса.
XXIV-то годишно пазарно изследване на CBN Pannoff, Stoytcheff & Co. сред над 100 компании от малкия, средния и едрия бизнес в България показва, че BI софтуер е внедрен във фирми с общи оперативни приходи от 19.8 милиарда лева. Оперативната им печалба е 799.4 милиона лева (а ако изключим резултата на една държавна фирма- ще надхвърли 1 милиард). Компаниите в страната с внедрен BI от посечените групи са постигнали среден оперативен марж от 7.7 %, докато медианата за бизнеса в България е 5.3 %.
13 международни и 5 български BI системи са внедрени за 16-годишния период на развитие на този пазарен сегмент в страната.
38 интегратори общо са внедрили BI софтуер в клиенти от 16 индустрии (от още 19 в страната), като проектите в първите три индустрии държат 74 % от пазара.
Важно е да отбележим, че за разлика от ERP и CRM софтуера, при BI системите най-голямата потребителска група е едрия бизнес в България с медиана на дълготрайните активи от 255 млн. лв. – далеч над средното за страната – 145 млн. лв., което ясно показва че потенциала за внедряване на BI софтуер в тази група остава много висок.
Прогнозите на агенцията за 2017 и 2018 година са, че интереса на бизнес клиенти в България към внедряване на BI софтуер ще се засили и ще надхвърли резултатите от 2015 и 2016 година.
Източник: CBN Pannoff, Stoytcheff & Co.
Tweet |
|