АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Пазарът на търговски площи Q1
Вълната от сделки с подценени активи, която се усети по-силно през последната година на пазара на търговски площи, продължава и през тази. Според редовния тримесечен доклад на Forton периодът януари-март 2015 г. е приключил със сделки с търговски площи на обща стойност 14 млн. евро, като преобладават покупките на неработещи или слабо представящи се проекти, които се нуждаят от преструктуриране. Знакова сделка от този тип през първото тримесечие бе тази за Мол Марково Тепе в Пловдив, който бе придобит от „Джи Пи груп“ с намерение да бъде завършен и позициониран на пазара.
След като миналата година в София отвориха два шопинг центъра с обща отдаваема площ 80 000 кв. м, пазарът на търговски площи в столицата и големите градове вече е относително наситен и навлиза в по-зряла фаза. Нови откривания през първата половина на 2015 г. не се очакват и общият обем модерни търговски площи в страната запазва нивата си от 763 000 кв. м. Промяна по този показател ще има най-рано към края на 2015 г., когато предстои завършването на Plaza West - проект с около 26 000 кв. м търговска площ, разположен в западната част на София.
Интересът на търговците към разрастване се запазва, като основният им фокус са добре работещите шопинг центрове и търговските улици в София и големите градове. Сред новите имена на пазара през периода бе полската верига за обувки CCC, която отвори първите си обекти в Sofia Ring Mall и Mall Ruse. През първото тримесечие с първи монобранд магазини в София навлезе и модната марка Tommy Hilfiger.
Наемните нива в търговските центрове остават без промяна, като за София те са средно 20 евро/кв. м/месечно за търговски обект с първокласна локация в мол. За страната стойностите варират между 12 и 16 евро/кв. м/месечно в зависимост от локацията и интереса към търговския център.
Tweet |
|