EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Пандемията: Промяна на семейни бюджети и разходи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Пандемията: Промяна на семейни бюджети и разходи

mail18:15 | 09.07.2021прегледи 961 коментарикоментари 0


В периода ноември 2020 г.-май 2021 г., който включва двата най-дълги локдауна от началото на епидемията, българите преструктурираха семейните си бюджети и разходите. Средствата, които бяха спестени от ресторанти, пътувания и транспортни разходи, бяха пренасочени към реализацията на проекти като ремонт на дома, покупка на по-висок клас употребявани автомобили и медицинско лечение. Този извод се базира на данните от новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“, подготвен от един от лидерите на пазара на потребителско кредитиране у нас – БНП Париба Лични Финанси.

Преструктурирането на разходите и стремежът за реализация на по-големи проекти доведоха до ръст на средния размер на заявките за потребителски кредити, подадени към БНП Париба Лични Финанси в България от 14,2% в периода ноември 2020 г.-май 2021 г. в сравнение с май-октомври 2020 г. Според експертите на банката, дългото време, прекарано вкъщи, доведе до повишено желание за подобрение на жизнената среда и стандарт чрез покупка на ново обзавеждане, на по-скъпи коли и чрез различни подобрения на дома. Също така, много хора трябваше да покрият и увеличени разходи за медицинско лечение и възстановителни терапии след прекаран Ковид или поради други здравословни причини. Цифрите показват, че средната сума на заявките за потребителски кредити за ремонт на дома нарасна с 24,9% в сравнение с май-октомври 2020 г и достигна 8 460 лв. Средният размер на заявленията за покупка на употребяван автомобил нарасна с 19,7% до 8 596 лв. Молбите за кредити за покупка на обзавеждане отбелязват ръст от 33% до 5 616 лв., а за лечение – от 27,5% до 5 067 лв.

Локдауните доведоха и до промяна на поведението на хората при заявяване на кредит. В периода ноември 2020 г.-май 2021 г. делът на заявките подадени онлайн надхвърли 50%. Това показва, че българинът бързо се адаптира към новата среда при кандидатстване за потребителски кредит и активно използва дистанционни и онлайн канали.

Това са някои от основните новини от новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“. Той се издава два пъти годишно – през пролетта и есента. Неговата цел е да представи информация за потребителското кредитиране в България, базирана на представителна извадка от заявленията за кредит, получени от БНП Париба Лични Финанси. Обзорът може да се счита за показателен за развитието на пазара в България, тъй като през последните 20 години БНП Париба Лични Финанси е един от лидерите в българския финансов сектор с повече от 1,5 милиона клиенти, използвали потребителски кредити за финансиране на различни проекти от цялостен ремонт на дома до покупка на стоки на изплащане.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2044