EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Папазов:30% опрощаване на дълга на БДЖ

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Папазов:30% опрощаване на дълга на БДЖ

mail15:40 | 03.07.2014прегледи 828 коментарикоментари 0


За една година са разплатени близо 555 млн. лв. по Оперативна програма „Транспорт“. Това стана ясно по време на пресконференцията на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов за представяне дейността на министерството. По думите му това са около 1/3 от всички плащания по програмата.

„Следващата седмица ще бъде сключен договорът за рехабилитация на железопътна гара Бургас“, съобщи министър Папазов. Сключени са 115 договора по програмата като е договорен целият наличен финансов ресурс. Сред основните цели на министерството през изминалата година бе налагането на по-бързо темпо на работа, за да се изпълнят всички проекти в рамките на програмния период. В тази връзка през последните седмици се проверяват всички големи инфраструктурни обекти на място, за да не се допусне забавяне.

Данаил Папазов посочи, че от юни 2013 г. досега са изготвени 12 законопроекта и са приети 38 подзаконови акта, чиято цел е разрешаване на проблемите в сектора, подобряване на бизнес средата и намаляване административна тежест.

„Дружествата в системата на МТИТС са с добри резултати, но по-сложно остава положението в железопътния сектор“, каза министър Папазов. Основните предизвикателства са свързани с преговорите с кредиторите на „Холдинг БДЖ“ ЕАД и завършването на участъците, които се ремонтират със средства от капиталовия трансфер на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ и проектите по ОП „Транспорт“. Само със собствени средства НКЖИ е изградила 50 км пътна инфраструктура в общините, на чийто територии се строят нови жп линии. „Възстановихме добрия диалог с кредиторите на БДЖ и сме отправили конкретни предложения за изплащането на дълговете“, допълни министърът. Най-новото предложение до кредиторите е 30% опрощаване на дълга на БДЖ, и 6 годишен период на изплащане на останалата част. Някои от предприетите мерки за стабилизиране на железницата вече дават ефект и трябва да бъдат продължени, за да доведат до траен резултат.

Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров представи част от постигнатите резултати в работата по ОП „Транспорт“. Основните проблеми, които са разрешени през последната година са получаването на втората нотификация за финансиране разширението на софийското метро, издаването на разрешение за строителство и реалното стартиране на жп обекта Септември-Пловдив и осигуряване на постоянен лиценз на НКЖИ за поддържане на телекомуникации – GSM-R.

По време на отчета за дейността на МТИТС, заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров заяви, че са въведени 216 нови електронни административни услуги, от които могат да се възползват гражданите, бизнеса, централната и местна власт. Реализирани са и 200 електронни вътрешно-административни услуги и е създадена свързаност на 32 регистъра в държавната администрация.

По отношение на „Български пощи“ ЕАД, заместник-министър Тодоров посочи, че към днешна дата дружеството няма просрочени задължения. През изминалата година „Български пощи“ ЕАД е получило лиценз за търговия с ваучери за храна. През април 2014 г. е въведен и електронният пенсионен картон, който дава възможност на неговия притежател да получава своята пенсия от всеки град на страната. Български пощи имат сключени договори с Български спортен тотализатор за продажба на билети в пощенските станции и с Агенция „Пътна инфраструктура“ за продажба на винетни стикери. „След обсъждане със синдикалните организации е приет новия колективен трудов договор на дружеството“, допълни заместник-министър Тодоров.

В края на отчета, министър Папазов очерта три важни задачи за изпълнение:
1. Следене и ежедневен контрол на сроковете за изпълнение на проектите, финансирани по Оперативна програма „Транспорт“.
2. Завършване на преговорите с кредиторите на „Холдинг БДЖ“ ЕАД.
3. Въвеждане в експлоатация на всички обекти, които се строят и ремонтират по железопътната инфраструктура, финансирани от ОПТ и Държавния бюджет, за да може железницата да работи ефективно и да генерира приходи.
 


 


Тагове: БДЖ, кредитори
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg