EUR 1.9558
USD 1.8535
CHF 2.0887
GBP 2.3406
CNY 2.5586
you tube
mobile version

Парниковите газове от корабоплаването

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Парниковите газове от корабоплаването

mail12:30 | 04.07.2013прегледи 577 коментарикоментари 0


ЕК предприе първата стъпка към намаляване на емисиите на парникови газове от корабоплаването, като предложи законодателство, с което ще се изисква от собствениците на големи кораби, използващи пристанища в ЕС, да наблюдават и да изготвят доклади за годишните емисии на въглероден двуокис (CO2) от плавателните съдове, съобщи пресцентърът на ЕК.
Комисията публикува съобщение, в което излага своята стратегия за намаляване на тези емисии, за предпочитане чрез мерки на световно равнище.

Акцент върху емисиите от големите кораби

С предложението ще се създаде общоевропейска правна рамка за събиране и публикуване на заверени годишни данни за емисиите на въглероден двуокис от всички големи кораби (над 5000 бруто регистър тона), които използват пристанища на ЕС, независимо от това къде са регистрирани.
Собствениците на кораби ще трябва да наблюдават и да изготвят доклади за заверка на количество въглероден двуокис, отделено от техните големи кораби при пътувания към, от или между пристанища на ЕС. От собствениците ще се изисква да предоставят и данни, въз основа на които може да се определи енергийната ефективност на корабите.Плавателните съдове ще трябва да имат на борда си документ за спазени изисквания, издаден от независим орган за заверка, и
ще бъдат проверявани за това от службите в страните от ЕС.Предлага се правилата да влязат в сила от 1 януари 2018 година.
Европейската система е замислена като елемент от световна система. Предложените правила имат за цел да се подкрепи поетапен подход за определяне на световни стандарти за енергийна ефективност за съществуващите кораби съгласно предложение на САЩ, подкрепено от останалите членове на Международната морска организация. Правилата на ЕС ще бъдат съобразени със световните стандарти, ако и когато бъде създадена световна система.

Свеждане до минимум на административната тежест

Предложението на ЕК цели да се сведе до минимум административната тежест за компаниите чрез съобразяване на правилата с вече съществуващите документи и оборудване, намиращи се на борда на корабите. Дружествата ще могат да избират
предпочитаната от тях методология за наблюдение.

Намаляване на емисиите и разходите

Според извършената от ЕК оценка на въздействието се очаква предложената общоевропейска система за наблюдение, докладване и заверка да доведе до намаление с до 2 на сто на емисиите на въглероден двуокис от обхванатите пътувания в сравнение с обичайната практика. Очаква се системата да доведе до понижение на нетните разходи на собствениците с до 1,2 млрд. евро годишно през 2030 г.

Предстои предложението да бъде разгледано от Европейския парламент и от Съвета на ЕС, чието одобрение е необходимо.Емисиите в сектора на международния морски транспорт днес са 3 на сто от световните емисии на парникови газове и 4 на сто от емисиите на парникови газове в ЕС. При липса на мерки се очаква те да се увеличат значително в съответствие с прогнозираното нарастване на обема на търговията между всички континенти. Подобно увеличение ще подкопае усилията, предприети в други сектори, за намаляване на общите емисии на парникови газове на ЕС.

 

 


Тагове: кораби, емисии
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg