АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Пастата - толкова лесен бизнес
Пастата е сериозен бизнес в Италия, съобщава Асошиейтед прес. През последните три години продажбите на паста в света стабилно нарастват, достигайки 22,3 млрд. евро през 2011 година, според изследователската група "Юромонитър". В Италия обаче през същия период продажбите отчитат устойчив спад на фона на икономическите проблеми, които принуждават магазините да обявяват намаления. Продажбите на паста на националния пазар миналата година са се понижили до 2,7 млрд. евро спрямо 3,1 млрд. евро през 2009 година. Това означава, че производителите на спагети вече трябва да полагат повече усилия, за да запазят лоялността на клиентите си.
В Италия повечето хора поне веднъж дневно хапват ястие от паста и са истински познавачи. Италианската мания към храната е известна отдавна, храненето се възприема много сериозно на семейно и културно равнище и точно тук е родено движението "слоу фууд" (букв. "бавно хранене" - бел. ред.). "Пастата наистина е символът, емблемата не само на италианската кухня (...) но и основното блюдо от средиземноморската диета", посочва Амелия Джермолео, заместник-директор на Националния музей на пастата в Рим. "Тя е дълбоко вкоренена в културата, начина на живот, същността на Италия", допълва Джермолео.
Оказва се, че Марко Поло не е донесъл на Запада спагетите от Китай - най-ранните сведения за т. нар. суха паста са от 12-ти век в Сицилия. Нормандският крал на Сицилия Руджеро Втори наредил на един географ да напише книга за всичко, известно по света. През 1138 година географът Идриси докладва, че в селището Трабия, западно от Палермо, се приготвя вид фиде, което е "достатъчно за снабдяването не само на Калабрия, но и на мюсюлманските и християнски територии, за където се пращат множество товари по море", гласи цитат в музейното издание "Време за паста". "Това развенчава мита, че Марко Поло я е донесъл от Китай. Сухата паста си е абсолютно италианска", подчертава Джермолео. БТА
Tweet |
|