АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Пет магистрали + пътища приоритет до 2022 година
07:00 | 23.09.2015 4677 коментари 0
Нови 635 км автомагистрали и над 17 хил. км рехабилитирани пътища от I, II и III клас до 2020 г. Това предвижда Стратегията за развитие на пътната инфраструктура и Средносрочната оперативна програма за изпълнението й до 2022 г., приети от Министерския съвет. Сред приоритетите на правителството, залегнали в стратегическия документ, е завършването на автомагистралите „Хемус“, „Струма“, „Марица“, „Черно море“ и „Калотина“.
Освен списък с приоритетни проекти, финансов план и програми за развитие на транспортната инфраструктура, Стратегията съдържа анализ на състоянието на републиканската и общинска пътна мрежа, общата дължина, амортизационно състояние, състоянието на пътните съоръжения, статистика и прогноза за трафика и интензивност на движението. Тя набелязва и нужните законови промени, които да са в съответствие с увеличения брой на моторните превозни средства, тяхната товароносимост, както и нарасналия транзитен трафик, след приемането ни в ЕС. Основните цели на Стратегията са развитие на устойчива пътна инфраструктура; интегрирането й в европейската транспортна система; постигане на висока безопасност и ефективно управление на пътния сектор. Документът е ключов за развитието на пътната инфраструктура в България през настоящия програмен период на ЕС, ускоряване на регионалното сближаване, устойчиво развитие на икономиката и подобряване на състоянието на околната среда. Програмата представлява и своеобразна платформа за координация и концентрация на ресурси, включително международни финансови споразумения. Така ще се постигне максимален ефект от средствата, инвестирани в поддръжката, рехабилитацията и развитието на пътищата в България.В ОП „Транспорт“ за периода 2014 - 2020 година са заложени около 1 млрд. евро за изпълнение на няколко важни участъка, коментира и за БНР изп. директор на АПИ Лазар Лазаров. Това са затварянето на Лот 3 на АМ „Струма“ или връзването всъщност на участъка от Благоевград до Сандански и продължаването от Ябланица към Ловеч, в посока Варна на АМ „Хемус“. Това са двата участъка, които са стартирали като процедури за избор на изпълнители за строителството.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg