АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Пето поредно повишение на потребителското доверие в Германия
Ново проучване показа, че германските потребители се чувстват по-уверени. През септември индексът на потребителското доверие на института GfK се е повишил до 4.3 пункта от 3.8 пункта за месец август. Това е петото последователно месечно повишение, информира АФП.
GfK обаче предупреди, че повишаващата се безработица ще се отрази на потребителското доверие през идните месеци.
Оценката на германските потребители за икономиката също показва подобрение за шести пореден месец. Те заявяват, че личните им доходи се повишават, което се дължи на ниското ниво на инфлацията и безработицата в страната.
Данните на GfK следват тези на изследователския институт Ifo, чието проучване отчете шесто месечно повишение на потребителското доверие през септември – до най-високи нива за годината.
Германската икономика отчете ръст от 0.3% през второто тримесечие, излизайки от рецесията, но се очаква тя да се свие с 5-6% през тази година, отбелязва АФП.
Tweet |
|