АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Петров - една 4G ds история от кризата
Когато пазарът се окупира от самопровъзгласили се Интернет “гурута” и самонаграждаващи се SEO “експерти”, решихме, че вече е време да позиционираме на водещи позиции наш, собствен бранд, казва в интервю за EconomyNews.bg Велислав Петров, създател и собственик на компанията VP Brand Touch.
Ива Стойкова
Г-н Петров, какво провокира създаването на компанията Brand Touch в разгара на кризата - случаен или обмислен е този факт?
VP Brand Touch: През последните 10-12 години всички от екипа ни за добро или лошо сме се занимавали със създаване на нови марки или позициониране на закъсали брандове на водещи позиции в световен мащаб, тоест работехме успешно, но за чужди мечти и успех. Някой мъдър човек беше казал, че веднъж на 10 години човек трябва да смени попрището с нещо невиждано и ние случихме точно това – когато пазарът се окупира от самопровъзгласили се Интернет “гурута” и самонаграждаващи се SEO “експерти”, решихме, че вече е време да позиционираме на водещи позиции наш, собствен бранд – Brand Touch. Подготовката отне почти година, но резултатите се появиха още през първите месеци - кризата не само, че не ни забави, но ни осигури уникална скорост и катализира ръст в световен мащаб.
Не смятам, че това се дължи на паднала от небето случайност - “дар божи” или “късмет”.
Когато стартират нов бизнес, над 90% от фирмите лансират нов продукт и след това му търсят пазар. Ние обърнахме процеса: първо намерихме пазар с хиляди солидни брандове, жадни за маркетингов канал от нов тип. Открихме нова ниша, без конкуренция в България - за новите ни системи и без конкуренция в световен мащаб. Още през първия месец - за втория ни клиент - изградихме първата национална облачна Digital Signage мрежа. През последните 10 години, десетки солидни фирми, наши партньори и дори наши клиенти бяха пробвали да я изградят, но за съжаление и наше щастие, никой не бе успял.
Най-важният въпрос в маркетинга е „Как да идентифицираш таргет група”, която да е гладна за продукт и да го направиш такъв, че да го захапят бясно? Ние успяхме да отговорим на този въпрос и вече сме на светлинни години от тези, които мечтаят да ни бъдат конкуренция и най-вече от тези, които се борят с огромни капиталовложения и жалък оборот. Водим патенти войни с американски и европейски компании с вековна история и факта, че всеки месец се появяват имитатори само идва да покаже, че иновациите ни са успешни. Тази пролет, чрез любезното съдействие на Изпълнителна Агенция за Насърчаване на Малките и Средните Предприятия, успяхме да привлечем нови клиенти и на най-голямото ICT изложение – CeBIT 2012 в Хановер. Участието ни в тази промоционална проява на общ щанд заедно с още 24 български фирми беше реализирано по проект за насърчаване на интернационализацията на българските предприятия, финансиран по Оперативна програма „Конкурентоспособност”. От страна на Агенцията беше оказана подкрепа по проектиране и изграждане на атрактивен национален щанд, изцяло бяха поети разходи за изложбена площ, необходимо оборудване и консумативи.
-Компанията обаче стъпва върху Вашия опит, трупан от 1992 година - какви нови решения предлагате тогава? Какво е иновативното?
VPBT: Интересен въпрос. Ако трябва да бъда честен, традициите и някои от инструментите ни датират от 1936г., от един успешен завод, който комунистите скоропостижно са разрушили и пратили “изгнилите капиталисти” в затвора.
Днес компанията проектира, произвежда, доставя и поддържа цялостни 4G digital signage решения с уникална визия и възможности - адаптивните ни тотеми са луксозни произведения на модерното изкуство с патентован дизайн, най-тънкия корпус в света и 5D мултимедийни технологии. Опитът ни в технологиите за дигитален брандинг, световните награди за най-добър дизайн, както и изградения затворен цикъл на консултации - проектиране - производство - продукция на съдържание - разработка на софтуерни приложения и техническа поддръжка, ни помогнаха да променим начина, по който компаниите привличат, печелят и обслужват клиентите си. Това води до ръст на продажбите с над 40% и намаляване на разходите с до 70%.
Огромното предизвикателство, пред което бе изправена компанията е, че днешните водещи компании се нуждаят от решение, което да запълни сериозната празнина в комуникацията с потребителите и да предложи Медиа от ново поколение, с уникална стойност и предимства: по-ниска цена, пълен контрол, невиждани досега преживявания за клиентите и измерими резултати. Успяхме да генерираме нови възможности за всички заинтересовани страни – инвеститори, търговци, брандове, купувачи, рекламисти, превръщайки се в пресечна точка, където брандът, потребителят и търговецът се срещат по взаимоизгоден за всички страни начин. При това напълно прозрачно. В Европа вече си имаме поетични имена - екипът ни е “The Totem People”, а фирмата - “Full Transparency” .
Нашите системи нямат нищо общо с пасивните телевизори, ротиращи дигитални плакати.
При 4G Digital Signage, потребителят, мястото и времето са известни и това е уникално предимство, което никоя друга медия не може да предложи. Последното поколение патентовани тотеми на компанията се адаптират към околната среда като хамелеон, разпознават аудиторията по възраст, пол, и дори емоция, като най-добрия продавач-консултант и сменят програмните кампании с най-подходящото за конкретната група посетители послание.
Иновациите само за последната година са няколко - първият в света киоск с корпус от пластично структурно стъкло Expose, първият в света изцяло прозрачен дигитален тотем Lumina и първият в света адаптивен 5D тотем ZilverSlate. Като зелена компания, ние постоянно поддържаме политика за пълно автоматизиране и оптимизиране на производството, безхартиен офис и използване на възобновяеми източници и беше наградена на “Най-зелените компании в България”, категория Технологии.
- В основата на бизнеса е рекламата - кои компании ви избират, защо, къде са предпочитаните места за реклама?
VPBT: Нашите иновативните дигитални системи са насочени към b2b компании, обслужващи водещи брандове в търговски центрове, банки, офис центрове, шоуруми и галерии, изложения, хотели и спа центрове, здравни заведения, музеи и други. Клиенти са луксозни търговски обекти и банки от цял свят, които не се ограничават само до обща реклама и информация – плакати, новини, корпоративни съобщения, менота и подобни, а активно изграждат бранда си със специализирани уеб приложения, социални медии, 3D карти на обектите за динамичен wayfinding, връзка със CRM и ERP бази данни, дори аудио-видео-аромотерапия в луксозни SPA центрове, предлагайки едно уникално незабравимо преживяване на клиента. Интеграрането на грабващ окото, управляван със жестове интерактивен адаптивен екран, кара клиентите да кажат „Ах!”, а конкуренцията - „Ох!”.
Докато преди 20 години маркетолозите имаха само 7 рекламни канала, днес разполагаме с милиони дигитални канали. В нормалният свят, маркетинговият микс се премести от модел на еднопосочно масово облъчване към динамична двупосочна форма с активно участие на потребителя. Хората се разхождат в реалния свят, но прекарват по-голямата си част от времето си свързани към дигиталния, споделяйки данни и мнения в облака. Тази „цифрова зависимост” е в основата на преживявания от една нова, смесена реалност. Всъщност, рекламата в миналото винаги е била интерактивна – ангажираща участниците с персонална, директна комуникация на пазара, в дюкяните на Възрождението, в светските мероприятия от 19 век. „Благодарение” на киното, телевизията и персоналните компютри, рекламната комуникация стана неинтерактивна, заместена от „модерно”, чуждоземско и досадно масово облъчване. В търсене на свещения Граал, рекламистите коренно променят стратегиите си в посока адаптивен дигитален брандинг, в посока Brand Touch.
- Твърди се, че рекламните бюджети се свиват, какви са Вашите наблюдения, предвид факта, че предлагате скъп високотехнологичен продукт?
VPBT:Абсолютно вярно! Днес фирмите изискват отчетност за всяко инвестирано евро, новите дигитални стандарти са налице, а технологиите удвояват мощта си всяка година. За щастие на клиентите ни, Digital Signage е икономически най-ефективната от всички медии, включително печатната. Всички ресурси са електронни и имат минимум 5 години живот, доставката е електронна – в реално време, a разходите са основно за създаването на актуално дигитално съдържание. Именно затова никога не е имало по-подходящ момент да се инвестира в Digital signage.
За разлика от милионите рекламни агенции, които през последните 130 години не искат да признаят факта, посочен от гениалния Mr. John Wanamaker - “над половината рекламен бюджет се прахосва напразно, но не знаем коя половина”, за пръв път в историята на рекламата, според нас, решенията ни успяха да докажат над 40% увеличение продажбите на рекламираните продукти с 1/6 от бюджета за аналогична рекламна кампания, поради факта, че над 70% от посетителите на търговските обекти взимат решение за покупка в самия търговски обект.
От всички познати медии, Digital signage привлича най-висок процент от вниманието на потребителя (63%), с най-ниска степен на досада ( <9%), задържайки от 5 до 8 пъти повече клиенти. Отидете в който и да е обект по света с тотеми Brand Touch и ще се уверите сама: преживяване от ново измерение, на една ръка разстояние.
Tweet |
|
само неразбрах!!! как статията е от 24.06. а коментара под нея от 22.06 ... ???!???.... !!!?!!!
Аз пък не разбрах нито статията, нито коментара...даже не мога да се сетя какво бих коментирал... Хей, много е горещо днес, хайде на море!
Прекрасно: Това са иновациите, които създават бъдеще и привлекателни работни места за младите по дух хора в БЪЛГАРИЯ!!! А който не е разбрал, значи трябва да прочете отново и да си размърда повечко МОЗЪКА !
Много неясно съдържание, много. Какво общо имат Гуру,SEO и тотеми не ми стана ясно. Явно имаме налице добър бюджет, а не малка инвестиция и подходящо партньорство с доставчик на тотеми, киоски и т.н. Много е досаден факта , че всяка маркетингова компания се бие в гърдите тръгвайки с някакава нова идея , декларирайки уникални възможности и всеки път едно и също просто нова формулировка на стари идеи и ресурси. Статията очевидно е част от PR стратегията на тази компания, а клауд системи в България правим от 2005г. и то успешно. Лошото за по-младите специалисти като нас е ,че има чадър от компании с посткомунистически възможности , които са "интегрирани" с повечето големи клиенти и държавата консултирайки ги неправилно, а моя текущ таргет е клиенти от малък до среден бизнес , които в момента получават клауд среда със софтуер по-добър от повечето ЕРП и сторидж и т.н. за много смешна цена , но не сме се предали и ще продължаваме. Основния ни проблем е ,че изпитваме трудности с убеждаването за преминаване към такъв