АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Петте критерия за качествена маруля
Българската къдрава маруля „Брей!“ е най-предпочитаният артикул от клиентите на Kaufland от категорията на листните салати. На второ място е айсбергът, а третото място държи миксът от бейби салати. Това показват данните на най-големия ритейлър по отношение на предпочитанията на клиентите им към листните салати. Къдравата маруля е годишен артикул на рафтовете на веригата и интересът към нея е постоянен. За производството на къдрава маруля ритейлърът си партнира с четирима български производители.
Заедно с производителите, ритейлърът извършва подбор на най-добрите и подходящи сортове и семена още преди сеитба. Проследява процесите и условията на отглеждане и съхранение на продукцията и осъществява контрол върху продукцията, още преди тя да бъде събрана и изпратена към логистичния ни център.
12 са елементите на качествен контрол на плодовете и зеленчуците. Ритейлърът извършва всекидневни проверки за съответствие с изискванията на веригата за свежест, качество, цялост, здравина, чистота и аромат, грамаж/диаметър, коректност на етикета – клас, произход, марка, сорт; ежемесечни тестове за пестициди; температурен контрол и др.
Качеството на зелената салата се разпознава по 5 основни критерия:
Свеж външен вид;
Пънчето на зеленaта салата трябва да бъде бяло, защото потъмняването показва, че е имала по-дълъг контакт с въздуха след отрязването й;
Зелената салата трябва да е чиста от вредители;
Да няма прораствания на стеблото, които показват, че е стара;
Добър вкус.
Tweet |
|