АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Печеливши от японското бедствие?
Поточните линии за сглобяване на автомобили в Югоизточна Азия изпитаха известни затруднения заради земетресението в Япония, но нарушаването на производството може да се отрази положително за автомобилната промишленост на региона в дългосрочен план, отбелязаха източници от автомобилния сектор, цитирани от DPA. Опустошителното земетресение и цунами от 11 март, довели до ядрената криза в Япония, временно прекъснаха важната брънка във веригата на доставките на високотехнологични части за автомобилната промишленост предимно в Тайланд и Индонезия. В Банкок Toyota Motor Asia Pacific Engineering and Manufacturing Co. съобщи, че земетресението е принудило около 40% от японските доставчици на части да затворят, като така компанията е спряла извънредните смени в тайландските си заводите. Тайланд все още очаква да произведе около 1,8 милиона автомобила тази година, като 1 милион от тях са за износ. Индонезийската асоциация на производителите на моторни превозни средства намали целевите си продажби за тази година от 850 000 на 800 000 единици заради проблеми с доставките. Секторът е обезпокоен поради прекъсването на доставките в краткосрочен план, но в дългосрочен се очаква природните бедствия в Япония да накарат японските компании да ускорят преместването на производствените си мощности в чужбина и така да се доберат до бързо растящите пазари. Председателят на тайландския автомобилен институт Валоп Тиасири е на мнение, че ще има засилено прехвърляне на производство на модели, които вече добре се продават в Югоизточна Азия като големи пикапи и малките еко-коли в Тайланд и многофункционалните автомобили в Индонезия. Индонезийският министър на промишлеността Мохамад Сюлеман Хидаят каза, че ще обсъди с японски производители на автомобилни части възможността за преместване на производството им в Индонезия след земетресението в Япония. Продажбите на автомобили през 2010 г. в Индонезия достигнаха 764 710 единици, като така страната се нареди малко след традиционния регионален лидер Тайланд, където бяха продадени 800 357 единици. Тайланд изнесе 895 855 автомобила, предимно пикапи с тегло един тон. Страната успя да привлече чуждестранни инвестиции в автомобилния си сектор повече от всички останали страни от региона през последните две десетилетия заради конкурентната си данъчна схема, непрекъснатата политика на насърчаване и сравнително големия си вътрешен пазар. Нарастващият индонезийски вътрешен пазар и по-голямата политическа стабилност на страната в сравнение с Тайланд обаче започнаха да привличат все повече вниманието на инвеститорите.
Tweet |
|